Jeff Mariotte fängslar mig!

2011-05-22 @ 15:26:27

Det känns alltid lika fel och konstigt när en person sjunker i ens ögon. Kan inte komma på ett bättre ord för att beskriva den känslan än fel.



Jag tycker det är helt sjukt och riktigt imponerande hur en person kan fånga ens intresse och fokus genom att bara välja rätt ord, hur en person kan få en att försvinna in helt och hållet i en värld som är påhittad med hjälp av bara ord. Det är få författare som har den talangen, just det lilla extra som fångar en, alla gillar ju olika saker. Men när man väl läser en bok som fångar en på det viset är det bättre än vilken visuellupplevelse som helst. Tänk att ord kan påverka en mer än synen, det är ju helt otroligt. Satt som förhäxad ute i solen och läste, ville verkligen inte slita mig ifrån boken, men tvingade mig till det till slut. Har ju både skolarbeten och fotboll som ska hinnas med idag så läsa kan man alltid göra på kvällen när man inte orkar med det andra. Fast vid närmare eftertanke orkar jag inte med huliganism nu, så det får nog bli några fler kapitel. Jag var ju faktiskt lite duktig igår ...
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback