Can't pull myself away

2011-08-08 @ 11:22:25
Du bryr dig inte om mig mera, och det har tagit mig så hårt.




Igår var det Star Wars maraton med Johanna. Vi hann se den första filmen samt halva andra innan vi var tvungna att möta upp Emma som skulle virra sig hit från Farsta strand. Mycket viktigt för fröken att världen få veta att även hon var med under dagen. Hon klagade en hel under vägen hem till mig och sedan klagade hon ännu mer när vi började titta på filmerna. Hon förstår sig verkligen inte på sådana kultskatter. När vi sedan traskade ut till bussen var hon dessutom så fräck att säga, och jag citerar: ”Nu kan jag inte säga att Star wars fans är idioter som tycker om de filmerna, men det tycker jag” och detta slängde hon ur sig efter att hon hade antastat min isbjörn som numera lider av mycket svåra trauman. Nej, usch och fy vilka hemska människor det finns i världen. Nu har vi hur som helst de tre nyinspelade filmerna kvar och sedan kommer åtminstone Johanna ha sett alla filmerna för första gången. För övrigt kan man berätta att medan de två satt och kommenterade och klagade på filmen så satt jag och myste. Har älskat de filmerna sedan jag såg dem för första gången som 6-åring och nu ger dem mig en nostalgikick som är i klass med The adventures of Sinbad.

 

 

Idag ska man in till stan med Rohie och hjälpa henne med några inköp. Även jag lär falla för suget att spendera pengar på något man egentligen inte behöver. Men det är väl den smällen man får ta. Dessutom lärde Matilde mig i fredags att om man har pengar ska man spendera dem, oavsett hur korkat det verkar vara.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback