Johan Höglund har sagt sitt

2011-08-11 @ 21:17:19

Igår hade man fem böcker kvar att läsa, idag har jag endast tre. Två av dem vet jag att jag kan sluka på en dag om jag så vill och den tredje är jag fortfarande inte säker på om jag vill läsa.

 

Boken är nu utläst. Efter att ha velat läsa den i flera år utan att ta mig an uppgiften är den nu utförd. Jag tänker inte säga att den var dålig, för det var den inte. Men jag uppenbarligen alldeles för höga förväntningar på den boken, för jag hade verkligen skyhöga förväntningar. Så jag kan säga att den var en besvikelse. Tycker ändå jag var ganska duktig som klarade av att läsa en AIK:are och Tottenhamsupporters historia utan att hata honom.

 

Jag vet inte riktigt varför jag gillar min släkt så oerhört mycket som jag egentligen gör. Ett besök varje år på Blidö är en tradition som sällan bryts och det är en av de verkliga höjdpunkterna man har under åren. Men varför vet jag inte riktigt. Då jag av någon anledning blivit hackkycklingen för samtliga av det manliga könet i släkten. Jag skojar inte när jag säger att alla gillar att reta och mobba mig. Det kan gälla allt från vad man har på sig till att de springer och skriker om att ormar vistas i varenda buske längs vägen jag ska gå. Förr förra året fann de det väldigt roligt att försöka skicka alla getingar åt mitt håll ihopp om att jag skulle bli stucken. Om jag blivit mobboffret beror på att jag har en sådan underbar personlighet så jag helt enkelt välkomnar alltmed öppna armar och faktiskt spelar med i deras tramserier på ett uppskattat vis eller om det helt enkelt beror på att jag är den yngsta tjejen i släkten och därför blivit tilldelad den förbannelsen vet jag inte. Vad jag dock kan säga med handen på hjärtat är att trots dessa orättvisor man utsätts för konstant så älskar jag att spendera tid med dessa idioter.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback