If your heart's not in it

2011-03-10 @ 22:16:26

Johannas storslagna uppmålade dilemma:

Skulle du välja en fattig kille som du har gillat eller en rik kille som du gillar?
Tufft val säger jag bara. Det hela blev ännu värre när den sistnämnda killen förvandlades till Fabregas.

 

Det finns inget bättre än att känna stödet från människor som betyder mycket för en. Spelar ingen roll om det är direkt eller indirekt. Det är helt enkelt ljuset i de lite mörkare perioderna i livet, och de betyder så sjukt mycket.
Idag så var det grupparbete i skolan som varade i 20 minuter. Efter det ringde man Johanna som fick slänga på sig sminket och transportera sig till Huddinge centrum på en kvart. Blev helt oplanerat en tur in till stan och lite traskande där tills vi hamnade på vårt favoritfik i gamla stan där vi uppenbart störde kärleksparet på undervåningen. Vilket var ömsidigt. Tyvärr var vi båda umgängen alldeles för envisa för ge upp, men Johannas iver tog över så blev vi tvungna att ge upp kampen om ensamheten i källaren. Vill inte tänka på vad de hade för sig så fort vi tagit de första stegen i trappan. Blev ytterligare en liten promenad för vår del då man inte längre kunde hålla tyst. Pratet resulterade i att vi båda visade upp sidor som ingen av oss egentligen trivs med och sällan visar, men på något vis kändes det helt naturligt. Så nu har jag fått min knutna näve mot axeln och mina 6 månaders terapi. Nu ska man återigen macho upp sig.

 

Det blev som mer eller mindre som väntat en bio. Min låtsas fru föll lotten på eftersom det inte gick någon annan film som var det minsta sevärd. På vägen hem blev det även bestämt att varken jag eller Johanna har något liv och ska därför ha vår filmkväll imorron. Hittills är det tre filmer som står på listan, får se om vi hinner med alla eller om någon mer läggs till.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback