Muspulver är det nya ordet

2011-06-29 @ 16:51:12
Ytterligare en lång, varm och jobbig dag på jobbet. För att inte tala om de irriterande små skitungarna som vi garanterat hade klarat oss bättre utan. Vi hade varit effektivare, mer produktiva, haft roligare och framförallt varit mindre irriterande om vi sluppit dem. Men nu ska man inte ta ut några mer aggressioner mot dem. Dagen bjöd då på några få roligheter och höjdpunkter. Det allra bästa var nog Cindys imitation av en hungrig Jonna. Klockers på den! Dock hamnar duschen efter jobbet inte långt bakom. Helt underbart att hoppa in i duschen efter åtta timmars arbete ute i en stekande sol. Efteråt total dog jag verkligen, trött på värmen slängde man på sig en olämplig men skön klädsel. Nu sitter jag här och njuter av lite musik. Hade planer på att städa rummet, men orkar verkligen inte med det nu. Är dessutom hungrig, helt sjuk vilken aptit man byggt upp de senaste veckorna. Men det är väl topnotch eftersom hårdträningen inför triathlonet snart ska påbörjas.

 

Kom plötsligt och tänka på föräldrarna till barnfamiljen som var innan mig i måndags när jag skulle vaccinera mig. Jag blev så sjukt imponerad av lugnet de båda visade upp. De var där med sina tre barn, en flicka och pojke i åldrarna 4-5, varav pojken hade down syndrome eller något liknande, och en liten pojke på 2 år. Vilken barnfamilj med tre barn hade fruktat den stressfyllda situationen och man kan ju tänka sig att föräldrar till ett barn som den äldsta pojken är ännu oroligare. Men trots några mindre incidenter med honom var de hur lugna som helst och visade inte det minsta tecknet på stress eller oroligheter. Dessutom var pojken bara för söt när han berättade för mamma att igelkotten som låg bredvid henne vad hans och för att inte tala om den broderliga kärleken han visade då han hörde sin lillebror skrika bakom stängda dörrar. Alldeles för söt var han.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback