Angel eyes will look on me

2011-06-04 @ 17:18:30

Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att hitta utemöbler som faller en i smaken. Kändes hur aggressionerna växte inom efter man besökt de tre första affärerna idag utan att hitta något. Lyckligtvis fann vi det till slut. Visserligen var det enda solklara det setet som köpas så fort stenarna lagts ut, vilket jag tvivlar på kommer bli av i sommar. Så kommer bli ytterligare ett år med en grusplan nedanför däcket. Vad det gäller soffgruppen som ska stå på däcket är det, precis som innan, den grupp vi fann först av alla. Den är så löjligt mysig och skön så jag skulle kunna ha den som min säng medan jag fullkomligt älskar den något udda modellen. Det enda som är minus, vilket är ett stort minus, är de extremt fula dynnorna. De är så fula så mamma förbjöd mig att köpa den gruppen, vilket var ett förbud som höll i sig fram tills idag då hon verkade inse att det finns ingen vettigare eller skönare grupp. Tyvärr så tar det verkligen emot med dynnorna, och det allra sjuka med det hela är att de är blåa. Jag som annars älskar blått vänder ryggen helt hållet till dem. Så nu har man ett jobbigt dilemma att tänka igenom. Tanken att fixa egna på något vis har slagit mig, men frågan är om resultatet är värt mödan?

 

Nu väntar man på mat och sedan ska jag skriva det allra sista på huliganismen så det bara handlar om dispositionen nästa gång jag besluter mig för att vara ambitiös. Tänka sig att det finns så många olika förklaringar till ett sådant beteende. Tur att det iaf är intressant att läsa om det. Vad som sker ikväll vet jag inte, funderar på om man ska se på ett av de två Supernatural avsnitten man har kvar, eller om man ska läsa istället. Börjar få lite små panik inför sommaren nu. Har nyligen återfunnit min kärlek till böcker som jag hade när jag var liten, och nu känner jag hur sommaren är i fara. Visserligen har jag just nu 4½ böcker som ska läsas, men i den takten jag läser ut dem nu lär de alla vara färdiga i början av Juli. Förhoppningsvis kanske jobbet sinkar ner tempot en aning, men vad ska man ta sig till när böckerna tagit slut? Hatar verkligen att leta efter nya böcker. Så mycket skönare att hitta en bokserie och läsa sig igenom den, eller bli rekommenderad någon.


Herregud vilka töntiga problem jag klagar över nu. Det blir väl så när man egentligen har mycket större saker att tänka på ...
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback