Starka ord

2011-07-23 @ 14:55:00

Nu är packningen nästintill klar. Har några få plagg som ska tvättas och sedan läggas ner, sedan är ju självklart sådant som necessären kvar. Förutom de sakerna ska man tvinga iväg mor eller någon annan att åka med mig och köpa några få saker som ska med. Sedan är man klar för avfärd. Börjar bli lite smått nervös nu, över vad vet jag inte riktigt. Allt kommer ju gå galant.

 

Saknar VM sjukt mycket. Älskar verkligen när det är mästerskap, speciellt OS. Det är så underbart att låta tv:n stå på hela dagen och alltid finna något som fångar ens intresse, även om man egentligen inte berörs av det så har man inge problem att titta på det. Jag älskar verkligen stämningen sport ger ifrån sig och framför allt ljudet. Behöver egentligen inte vara en sport jag finner intressant, men ljudet ger mig en sådan lugnande känsla. Det låter nog helt sjukt i andras öron, men är man en sporttönt så är man. Även om Hockey och Fotboll är mina två absoluta favoritsporter så finner jag intresse och spänning i nästan vilken sport som helst, förutom basket som i mina ögon är en av de tråkigaste att titta på. Dock har jag sedan första anblick funnit curling oerhört intressant. Vilket är lite halvkomiskt, då de flesta brukar dra upp den sporten som den mest tråkiga och värdelösa sysselsättningen som finns.

 

Ibland ställer reportrar så sjukt korkade frågor. Har i stort sett hela dagen kollat på sändningarna om det från Norge samtidigt som man har packat. Tappade nästan hakan när man hörde en svensk manligreporter ställa frågan ”Kan detta inspirera andra att göra något liknande?”. Det är klart det kan, det fattar väl vem som helst? Var enda liten enstaka sak du gör eller inte gör kan inspirera andra, så det är ju självklart att en sådan stor händelse som detta även kan det. För att inte tala om den norska tv-ankaren som verkligen pressade ut all beskrivning hon kunde ur en svensk som varit där. Varenda liten sak han sa skulle beskrivas så hemskt som möjligt och var det inte tillräckligt var hon tvungen att avbryta honom och ställa hel korkade frågor. Låt människan få berätta sin egen historia! Det är både en miljon gånger intressantare och mycket lättare att hänga med i.
//Jenny

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hejsan! :D

Har du en iphone eller känner någon som har det som du vill överraska!? http://cjssong.blogg.se/2011/july/ditt-favoritskal-till-iphone-tavling.html#trackback tänk att få vara med i en tävling utan att behöva skriva om det på din blogg! :D Nice va? ;-) Den som skryter bäst, smörar mest eller helt enkelt förtjänar det mest vinner! :)

LYCKA TILL!

Förlåt om du inte gillar tävlingar och reklam.

2011-07-24 @ 12:58:38
URL: http://cjssong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback