Starka känslor

2011-07-05 @ 18:50:38

 

Såg precis trailern till den nya musketörfilmen. Har gått runt hela dagen och velat se den, men valt att spara den tills man kom hem just för att man skulle kunna få den mest optimala upplevelsen. Har väntat på den denna film i över ett år nu, eller rättare sagt har väntat på den i flera år. Har varit riktigt förbannad att en nyinspelning inte skett sedan den 1993, men när nyheten nådde mig för ett år sedan sprack jag nästan av glädje. Har sedan dess kämpat för att inte låta förhoppningarna ta över och bli mer än skyhöga. Har blivit allt värre ju mer premiärdagen i september närmat sig.

 

Men nu när jag sett trailern är besvikelsen ett faktum. Jag är så fruktansvärt arg och irriterad så jag finner inga ord. Varför ska varenda jävla film nu för tiden vara så överdrivna i sökandet efter den mest spänningsfulla och coolaste filmen? Allvarligt talat, varför i helvetet tar man en perfekt berättelse, som är av de få odödliga klassikerna som existerar, och gör om den till någon sjuk och jävligt pinsam film? Det är som att skratta Dumas rakt upp i ansiktet. Okej, om man vänder och ändrar lite i historien. Men skärp er! Historien ska utspela sig på 1800-talet i Frankrike, inte i något jävla fantasiland! Nej usch, jag är så arg och besviken att jag nästan vill börja gråta. Paul W.S. Anderson m.fl. ni har gjort bort er. Filmen kanske slår, blir stor, känd, omtalad och drar in miljarder … men ni har fortfarande gjort ert livsmisstag. Kan man inte leverera ska man ge fan i klassikerna, så enkelt är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback