Det har aldrig varit så surt att ha rätt

2011-07-13 @ 22:45:58

Sedan Sverige gick som segrare ur sin grupp utan en enda förlust och en enda tappad poäng har jag predikat för en mängd olika människor vid olika tillfällen och sagt att Sverige inte kommer ta guld. Av den enkla anledningen att man inte kan gå igenom ett mästerskap obesegrade eller utan en enda tappad poäng. Det är en gyllene regel när det kommer till sportvärlden. Dock måste jag erkänna att jag tillhörde en av dem som trodde på en final, faktum är att jag redan var där i tankarna. Jag är så besviken på svenskorna samtidigt som man inte kan har den rätten. Alla lag, oavsett nivå gör skitmatcher. Det gäller bara att tajma den så det inte förstör slutresultatet av turneringen. Vilket Japan gjorde, deras förlust kom i den sista gruppspelsmatchen och sedan lyckades de slå ut både Tyskland och Sverige. I slutändan handlade det inte om spelförmåga, utan om statistik. Det är ganska komiskt hur det fenomenet förekommer för alla lag i alla möjliga nivåer. Vissa matcher klaffar allt och man håller världsklass, andra matcher går saker och ting så åt helvete att man verkar ha tappat förmågan att både springa och passa.

 

Tycker dock det är riktigt roligt hur mina föräldrar känner mig så pass väl så det vet att när min irritation för sport når en viss nivå är det bäst att sitta tysta och försöka ignorera det jag säger, iaf om man inte känner extremt modig. Jag hade så mycket hellre sett en bra, spännande och jämn match som avslutats med en förlust. Men tyvärr så blev det inte så. Man kan inte skylla på något mer än just att varje bra mästerskap kräver en förlust. Segers avhopp och Fischers avstängning och definitivt inget man kan skylla på och inte heller Schelins virus. Det är bara löjligt att påstå att de faktorerna påverkar så mycket. Det är spelare på elitnivå. För att inte tala om fjanteriet om ospelbara spelare pga. skavsår. Bit ihop och kör din jävla mes, det var de snällaste orden jag fick höra så fort jag gjorde en minsta antydan om mina blödande skavsår. Aja, nu är det match om tredjepris som gäller på söndag. Förespådde redan idag när första matchen var klar att Frankrike inte skulle orka rycka upp sig efter den tuffa förlusten och därför sluta på en fjärde plats. Hoppas man hade rätt om två saker idag.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback