Dagens sanning

2011-07-07 @ 21:32:47

 

 

Jag ska vara ärlig. Jag är fortfarande arg, riktigt jävla äckligt förbannad. Kalla mig muppig, kalla töntig, kalla mig vad som helst, men enligt mig så rör man inte historien om De tre musketörerna. Man ändrar inte en enda sak, utan låter handlingen och stuket vara detsamma. De tre musketörerna ska vara charmigt och gammeldags. De ska slåss med svärd, på det viset man slogs med svärd på den tiden. Inget annat vapen ska förekomma, om inte möjligtvis någon pistol och i extremfall en kanon. De ska definitivt inte hoppa runt och leka torpedninjor och flyga runt i otroligt omogna och fula luftskepp. Kvinnorna ska vara mesiga och gömma sig bakom männen medan de gör upp om sin eller andras heder. Berättelsen ska vara spännande, charmig, töntig om man så vill kalla det, förutsägbar men med något överraskningsmoment … men framförallt ska man känna igen den från original berättelsen. Nej, fy farao vad jag är arg! Filmen kanske är bra, ska inte såga den på så vis. Men den kommer aldrig, aldrig någonsin ses i mina ögon som en film om De tre musketörerna. Hur bra den än må vara så kommer den aldrig klassas som det.

 

Dessutom verkar inte en enda av skådespelarna passa i sin roll av det lilla jag sett. Vad det gäller utseendet saknar samtliga "musketörer" det, ska bli spännande att se hur de gestaltar de individer som jag håller så varmt om hjärtat.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback