nyår och annat snack

2011-01-03 @ 17:14:38

Idag var man barnvakt åt min lilla söta och gulliga kusin. Vanligtvis är han extremt svårunderhållen, men idag gick det ganska lätt. Dock har han blivit så självgod och kaxig den senaste tiden så ibland har man lust att klappa till honom. Som tur är så har han en sådan snäll kusin som tar ner honom på jorden när det behövs.

 

Man bör väl skriva några rader om nyår annars lär man bli förföljd av en mordlysten Cindy. Till min moders stora besvikelse fick hon klara sig de första 17 timmarna av året utan sin lilla dotter, för hon var nämligen ute på äventyr. Det hela började dagen innan då man åkte till Cindy vid fyra tiden. Vi började med dekorationerna och förrätten. Josse anlände innan vi hann klart, så vi gjorde en liten miss med tidsbedömningen. Maten var utsökt. Trerätters blev det, med ett litet experiment från vår sida. Efter maten blev det monopol spel, eller rättare sagt Arsenal monopol. Tyvärr höll spelande på en bra bit in i hockeymatchen så kom aldrig riktigt in i det, vilket jag grämer mig för eftersom det var en sådan bra match. Ut och skjuta raketer då vissa förberedelser inte riktigt gick som de skulle. Men vi fick iaf iväg några samtidigt som champagnen flödade och tomteblossen lyste upp tillvaron. Fort in igen och se slutet på matchen. Efter vinsten som jag valt att inte prata så mycket om eftersom jag fortfarande inte riktigt kan förstå det så skulle det firas. Trodde man skulle dö i lunginflammation men måste verkligen berömma mitt immunförsvar som lyckats hålla mig frisk. Resten av kvällen ägnades åt spel, film och snack. Blev en tidig morgon och sedan uppstigning några timmar senare då det var Ivanhoe med mormor som gällde. Lyckades komma för sent och dessutom tiggde man till sig både duschning och frukost när man anlände. Var rätt så död resten av dagen men trots det la man sig in tidigt, förstår fortfarande inte varför jag inte släppte in John Blund när han knackade på.

 

Nu måste man avsluta eftersom andra äventyr kallar på en. Senare ikväll/inatt är det hockey som gäller. GO SWEDEN!

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback