Mycket snack och lite verkstad

2011-01-08 @ 12:44:32
Just nu ligger man i sängen och myser. Har ännu inte klivit upp ur den, men magen börjar skrika nu så det är väl snart dags. Har legat halv vaken sedan tio tiden, vaknade ordentligt med liv lagom till Hancock som precis tog sluit, kan inte påstå att det är en bra film men helt okej tidsfördriv. Så nu är det någon fotboll som visas.

 

Gårdagen då, ja om man inte skriver några rader om den lär det väl bli giljotinen. Planerna var från början en filmkväll med Johanna och gänget men kände för lite mer action så avbokade mig från och bokade upp mig på annat. Det blev discobowling med Jonna, Cyndy och Josse. Vi anlände runt nio tiden då vi som vanligt lyckades framställa oss som fjortonåringar med ingen IQ, vi visste varken vem som skulle spela med vem, hur man räknade eller vem vi hälsade från men sådant är livet. Till min stora besvikelse så fanns inte mitt klot ledigt, vilket aldrig sker. Så kan avslöja att bowlingen gick trögt i början. Var inte förrän den sista kvarten som man verkade vakna till liv, vilket skedde efter att armen tagit sig en powernap. Efter bowlingen åkte vi hem till systrarna där vi spelade sällskapsspel. Inleddes med ett av mina top-fem-favorit spel och avslutades med det sjukaste spelet ever, MAD. Men fy farao vad kul det var. Det passade verkligen in på oss, dessutom fick man sig en chans att leva sig in i hundens liv. Förutom det så fortsatte Jonna sin resa mot en bättre livsstil. Sedan hemkomsten har hon gjort nyttgia val när det kommit till snacksstunder och igår började hon utveckla sin ödmjuka sida. Vart denna resa ska ta oss vet ingen, men det kommer bli spännande att se.

 

Vad som ska ske idag återstå att se, kanske följer med mamma och pappa in till stan för att lämna min julklapp eller så stannar man hemma och myser. Just nu känns det lite tveksamt om man ens kommer lämna sängen, den är ju så grymt skön.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback