Stand your ground

2011-04-27 @ 21:04:53

Sitter nu i soffan med minidatorn i knät. Är fortfarande alldeles för sjuk för att orka sitta upp en längre stund och eftersom jag nu börjar tröttna på tvn så gjorde jag en kraftansträngning och hämtade datorn. Idag var det första föreläsningen för sista delkursen, existentiell psykologi. Blev även överlycklig då jag fick reda på att c-uppsatsen ska skrivas individuellt och därmed kommer jag få skriva om mitt favoritfenomen inom psykologi, huliganism. Blev ännu lyckligare då jag och Sandra beslöt oss för att skriva om det samt moral redan nu i b-uppsatsen.  Om jag någonsin kommer bli något inom den världen kan jag garantera att mitt huvudämne kommer vara just den delen inom socialpsykologi. 

Hittills idag har jag sett en Beckfilm och en Wallanderfilm, om en timme ungefär börjar nästa Beckfilm och funderar på att se den. Har egentligen aldrig varit ett fan av varken deckare eller svenska filmer, tvärtom har jag alltid haft ett litet hat mot dem. Men nu på senare tid har jag börjat gilla Beckfilmerna mer och mer, de är lite halvmysiga att titta på och precis lagom lätta att hänga med i. Får se hur kvällen avslutas, antingen med Beck eller så tittar man på fotbollen.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback