Phineas Gates, H.M. & K.C.

2010-09-01 @ 12:13:51
Jaha, då har klockan slagit tolv och man har redan varit ute på äventyr som gått och väl skulle räcka för resetn av dagen. Idag började kursen på allvar och den första föreläsningen drog igånng med dunder och brak. Kan erkänna att huvudet åkte på sne flera gånger även idag. Fick även det härliga beskedet att man kommer tillhöra grupp 1. Ibland är det bra att ha ett efternamn som börjar på A. Efter föreläsningen blev en tur till Huddinge centrum där jag inte hittade något av det jag skulle ha. Rättare agt hittade två saker av de som skrivit upp på listan. Men eftersom Gallerix tydligen inte tycker om mitt kort så blev det bara ett inköp. Hoppade på bussen en aningen irriterad, men all rann av under promenaden hem. Hemma blev det mat och sedan delade jag med mig av mina nya kunskaper till mina något smått intresserade föräldrar. De får skylla sig själva att de skaffade mig för snart 20 år sedan.

Tycker det är riktigt skönt, känner hur rutinerna sakta börja smyga sig tillbaka när det gäller allt. Skola, matvanor, sömn, allt pusselbitar faller som sagt på plats. Vad som är ännu härligare är att det verkar bli ett ryck för lilla mig denna höst vad det gäller träning. Snack om att skaffa gymkort med Rohie, har dessutom blivit tillfrågad om att joina korpenlaget man spelade med för något år sedan. Så en comeback inom fotbollsvärlden lurar bakom nästa hörn. Egentligen match ikväll, men tyvärr har man andra planer. Just nu väntar jag på att mormor ska ha uträttat sitt ärende på banken så hon och jag kan bege oss ut på en trevlig shoppingjakt.
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback