Autumn is my name

2010-10-06 @ 16:33:22

"Delicious autumn!  My very soul is wedded to it,
and if I were a bird I would fly about the earth seeking the successive autumns
"

 

Kalla mig dum, knäpp eller korkad, men faktum är att jag gillar hösten. Nästan alla mina vänner avskyr höst och vinter, men dyrkar våren. Själv är jag tvärtom. Älskar verkligen ta höstpromenader ute i blåsten. Man tar på sig mössa, vantar och halsduk och ger sig ut i det kalla vädret. Man har tillräckligt lite kläder på sig för att känna att det är kallt, men man fryser inte överhuvudtaget. Dessutom älskar jag färgerna. Till skillnad från våren då allt grönt börjar titta fram och alla bli så lyckliga. Jag blir mer trött på det gröna. Har alltid dragit min uppmärksamhet mer mot det färgglada hållet, vilket gjort att hösten som årstid med sitt gröna, gula, röda, orange och allt annat som tillkommer tilltalat mig mer. Finns inget mysigare än att traska runt helt perfekt klädd vädermässigt i ett färgglatt område. Jag blir så lycklig av det på så många olika vis. Nu blev jag faktiskt sugen på att ta mig en liten promenad.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback