älska livet mer än dess mening

2010-11-30 @ 17:09:13

Tydligen går snacket att det kan bli uppemot 20 minus grader inatt. Det låter ju riktigt underbart. Det är just vid ett sådant tillfälle som en Siberian Husky vid namn Charlie skulle vara perfekt att ha som inneboende. Skulle då ropade upp honom så han skulle få ligga bredvid i sängen och värma mig i vinterkylan. Stod nyss och argumenterade med mamma angående det. Det hela slutade med att hon sa att om vi nu hade en hund så hade det inte varit en Charlie som var bög, blev så upprörd så jag rusade ut ur vardagsrummet och ner till mig.


Hade hela två föreläsningar idag om vuxenlivet och ålderdomen. Tiden flöt dock på rätt så med en rolig föreläsare och ganska så intressanta saker. Men som alltid så försvinner koncentrationen de sista 15 – 30 minuterna och hungern tar sakta över. När jag klivit innanför dörren kunde jag fastslå att jag även denna vinter måste leta upp den där krämen för kinderna. Hade förhoppningarna om att man skulle slippa den i år igen, men icke sa nicke. När man genomlider den kallaste november i Stockholm på de senaste 40 åren så blir det mer eller mindre ett måste. Nu ska jag roa mig det sista innan det är dags för mat och sedan översättning av den otorligt omtyckta kurslitteraturen.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback