Hockey VM, over and out!

2010-05-23 @ 23:01:43
Hockey VM är över, jag tror jag bryter ihop. Fick inte uppleva sluttampen så som det ska upplevas. Men allra mest stör jag mig på att jag inte fick glädjas över segern i söndags.
Jaha, brons till Sverige och guld till Tjeckien. Skälvklart är man besviken efter gårdagens förlust, men förhoppningarna innan VM var inte höga, så ett brons är inte fy skam! Kan inte heller göra något annat än att skratta åt BÅG och hans avslut på karriären som svensk förbundskapten. Timeout med 0,7 sekunder kvar var verkligen ett briljant drag. Utan den hade det som sagt inte blivit en vinst. Lite sorgligt med ett farväl, gillar inte när folk mer eller mindre tvingas att avgå. Men ser framemot Mårts. Har alltid gillat honom i J-laget, men kommer sakna honom där.

Hade planer å att gå till skolan imorron, men när jag delade med mig av dem till far imorse tänkte jag minsann om. Pappa tyckte inte att jag skulle gå skolan, och han är inte den första, andra eller femte som säger till mig att stanna hemma från skolan, så det blir att stanna hemma imorron också. Just nu känns det som det rätta beslutet, halsen börjar bli lite smått irriterad nu och har en hel del den verkar vilja säga till mig.
Nej, ska nu försöka roa mig med något vettig.
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback