If we have a million more to go

2010-03-11 @ 19:36:43
Johanna och jag gick och jämförde våran dag tidigare idag, vi kom fram till att vi haft ungefär lika kassa dagar ... tänka sig vad fel det var.
Började med en lång och härlig sovmorgon. Dock råkade den bli lite för lång, så fick stressa lite grann för att hinna till Huddinge i tid. Mötte upp Natta där, ingen av oss var egentligen sugen på matte men vi får väl skylla oss själva. Vi började då våran färd mot KTH. När vi kommit till älvsjö stannar tåget och det ropas ut att det är en brand någonstans och räddningstjänsten har stängt av all ström. Vi fastslog ganska fort att vi inte skulle komma mycket längre än så på ett tag. så ringe upp G och ställde in lektionen.
Efter mycket om och men lyckades vi dock ta oss till Farsta strand där vi sedan vandrade till Farsta, inhanlade en väska och tog en snabb fika.

Åkte sedan till skolan där det var tre timmar kvar innan min lektion skulle börja. Räknade lite matte och gjorde projektarbetet. Föredrev de tre timmarna ganska så smärtfritt, men självfallet var det grymt tråkigt. När vi sedan kom till UFen där det var obligatorisk närvaro var allt klart efter bara en kvart. Kändes ju underbart. Traskade sedan hem på ganska bra humör eftersom klockan var halv fem och det fortfarande var ljust ute. hela vägen hem gick man med ett leende på läpparna, ända tills man kommit halv vägs upp för den lilla backen utanför mig. Då försvann det fort och inte kommit tillbaka sedan dess.
Som vanligt tar jag avstånd från det, vägrar inse det trots att all fakta läggs upp framför mig. Jag försvinner in i min lilla egna värld där det inte finns något liknande, men så gör jag ju alltid. Det är inte förrän långt efteråt som jag inser vilket misstag det är.
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback