First of December

2010-12-01 @ 15:29:13

Första december är en jävligt bra dag. Började med en ganska så vanlig morgon, ingen stress utan mer perfekt tajming. Tiden varken segade eller rann iväg. In i bilen på väg mot Södertörn då mormor och jag sysselsätter oss med att mobba både William och Johanna. Mötte upp Sandra och Eveline då det visades sig att jag hade haft rätt angående dagens lektionssal. Redovisningen gick bra, bättre än sist iaf. Dock kändes resten av seminariet som en evighet, men man genomled det. Det var även då man kom på att det idag är första december och därmed får man öppna första luckan på julkalandern! Efter ytterligare en genomgång av statistik och en kursutvärdering så hade vi en enda uppgift att göra. Fixa gloslistan som ingen av oss egentligen förstår varför vi har. Så vi fick läsa igenom hela 20 sidor och leta efter svåra ord, som tur var så gick det fort. Beslöt mig för att ta bussen som gick 14:07 istället för 13:57, och stressade därför inte alls. Men precis när man kommit till busshållplasten och börjat färden mot Huddinge sjukhus såg man bussen närma sig, så vände på klacken och hann med 57 trots allt. På bussen upptäckte jag att jag är ägare av en magisk plånbok eftersom min tjugolapp förvandlats till en hundring.När man sedan kom hem så lagade mamma favoriträtten och det var verkligen himmelskt gott! Nu ska man vila lite grann innan pluggande sätter igång, som förhoppningsvis kommer gå galant.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback