2011 here I come!

2010-12-21 @ 23:30:08

Man skulle kunna tro att kvällen skulle klassas som misslyckad. Men icke sa Nicke.  Började med att bussen aldrig kom, något som jag drabbats alldeles för mycket utav den senaste veckan. Förstå inte hur folk kan påstå att busstrafiken fungerat bra i år. Det hela slutade med att man fick ta det miljöfarliga alternativet. Väl framme i Farsta strand hittade man Johanna tryckandes inne på pressbyrån. Tur till Hötorget där vi mötte upp Karrå. Satt länge på pizza hut och snackade, hade ju en hel del att prata om. Lyckades dock inte med en gratis efterrätt då jag inte meddelades om att den något virriga lilla pojken glömt notera att vi ätit dessert. Vi skiljdes åt på samma plats som vi mötts, nästan. Jag och Johanna gick vår väg medan Karrå sin. När vi anlände till centralen 22:00 såg vi en massa folk vilket inte var så konstigt eftersom alla tåg var försenade. Det som skulle ha gått 21:42 hade fortfarande inte anlänt utan gjorde det hela 48 minuter senare, som tur var behövde vi bara vänta 27 minuter. Vid Huddinge stod min kära far som vanligt och väntade in oss, skjutsade hem Johanna. När vi närmade oss glädes jag t att man inte tagit tunnelbanan och sedan bussen. Nästa hela vägen från busshållplatsen hem till mig låg temperaturen på -22, förutom när man körde in på vår väg då det var en halv grad varmare.

 

Nu sitter man och planerar för nyår lite lätt med Cracky. Blir troligtvis lite mys på en parkbänk någonstans.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback