vad är oddsen?

2009-09-05 @ 17:17:42
Har äntligen blivit av med Karin och Mingis nu. hahaha.
Blev en hel del strul och oplanerat igår, precis som det alltid är när det gäller mig och Karin. Hur som hlest anlände man till Farsta tio över fem, hade då lite egen shopping att ta hand om. Sprang runt som en idiot och letade efter ärr produkter. Efter ett tag anslöt Mingis mig, då hon helt plötsligt insåg att hon behövde smink. Så det blev samma affärer som vi sprang in i. Efter ett tag kom även Karin men hon fick glatt vänta i tönttrappan innan vi hade samlat tillräcklig energi för att umgås med henne. Blev sedan inhanlding av mat och en halvtimmes tidsfördriv innan vi satt på bussen. När vi sedan kommit av bussen gick Mingis och klagade nästan hela vägen om hur långt det var hem till mig. Snacka om att människan är lat!

Efter maten fick man en utskällning, trots att man varit så snäll och bjudit folket på dricka. Aldrig mer säger jag bara. Erbjöd även Karin en madrass på mitt golv, eftersom hon annars skulle bli tvungen att åka hem till Täby. Mingis tänkte egentligen ta 22bussen hem, men eftersom jag är så rolig så stannade hon kvar en timme till. Vi vandrade med henne ut till bussen. Hon tyckte det var jätte läskigt. Vi kom ut till bussen 5 minuter innan den skulle komma. Väntade tills en kvart efter den skulle gått innan vi fastslog att den inte skulle komma. Så vi vandrade hem igen. Bäddade klart åt Karin och vandrade sedan ut igen den läskiga vägen enligt Mingis. Kom fram lite mer än 5 minuter tidigare denna gång. Kanske någon minut efter den egentligen skulle ha kommit så ser vi bussen på långt håll. Vi reser oss upp och börjar ta farväl. den sista bussen närmade sig busshållplasten och åker förbi. Det var så komiskt och overkligt att jag inte fattade ens fattade det. Mingis var riktigt förbannad medan Karin bara längtade efter att få sova. Så fick vandra hem till mig en sista gång, därt jag fick i lite halvt panik leta upp täcke och kudde till Mingis och sedna var det bara att tvinga sig själv att somna. Det mest komiska var att under hela tiden vi gått till bussen, båda gångerna åt båda hållen, så pratade Mingis om hur bussar ibalnd på natten bara kan åka förbi. Men vad är oddsen?

Imorse var det ganska tröttsamt och ganska oklart för mig. Karin sprang runt och virrade runt som jag vet itne vad i huset och kom sedan in och väckte mig och Mingis. Hon åkte sedan hem någon gång innan tolv iaf. Mingis stannade kvar och åt rester ffrån våran middag och seda var det So you thing you can dacne som gällde för oss. Helt ärligt så vet jag itne riktigt vad vi gjorde. Jag har nämligen varit riktigt seg och haft en förjävlig huvudvärk nästan hela dagen. Håller troligen på att bli sjuk.
Sitter nu och kollar på hockeyn, alltid lika roligt att höra Wikegårds stämma. Väntar även på att maten ska bli klar. Skulle egentligen ha räknat matte idag, men sköt upp det igen till imorron. Ska föröska hinna emd svenskan iaf. Förhoppningsvis blir det även övningskörining med pappa lite senare.
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback