Mars attacks!

2009-09-25 @ 22:31:14

Runt tio tiden plockade jag undan lite saker i rummet medan musik spelades. av en slump råkade jag slänga en blick på tv:n och fastnade till ett intro efter att jag plötsligt gripits av en igenkännande och nästan nostalgiskkänsla. Så inte kunde man slita blicken från det, utan var bara tvungen att se vilken film det var. I samma sekund som förtexten rullade igång så visste jag vilken film det var. Så sprang ut till vardagsrummet där pappa satt och ropade att det var Mars attacks på tv.
Det är en film som jag alltid förknippat med pappa och en mysig känsla. Varför vet jag inte riktigt. Det var en kväll för en massa år sedan som jag och pappa satt ensamma framför tv:n och den filmen rullade, så vi tittade på den. Det blev en massa skratt, men jag var ändå så pass liten att jag skrämdes av den och vågade inte se slutet, vilket jag forfarande inte gjort. Så hur jag nu kan bli så nostalgisk och hålla den filmen så varmt vet jag ej.

Hade itne heller den blekaste aning om att det var så många kända skådespelare med i filmen. Vilket är helt ofattbart eftersom jag inte vet att den blivit så stor. Har knappt hört talas om den filmen, så trodde att det var en dålig B-film de körde med jämna mellanrum.
Hur som helst så har jag nu betsämt mig för att se slutet på filmen. Måste ju veta hur allt slutar.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback