en oväntad överraskning

2009-10-06 @ 17:40:21

Har lovat en nära och väldigt kär vän till mig att dokumentera och föreviga denna dag och storlagna händelse här på internet, i min blogg. Imorse fick jag ett telefonsamtal från ett oigenkänligt nummer. Hade mina aningar om vem det kunde vara, vilket var rätt. Men hade verkligen ingen aning om vad meningen bakom detta telefonsamtal var ...
Det hela började med att jag kom ut från duschen och upptäckte att jag hade två missade samtal. Så skickade iväg ett litet sms och frågade vad det var som stod på. Inom loppet av en minut ringde mobilen och man svarade. Responsen man fick tillbaka var ett "Hej" och genast kände jag igen den välbekanta och mycket älskvärda rösten. Det var mycket väl Jonna, som jag hade misstänkt. Hon fortsatte sedan med den retoriska frågan "Gissa vem som har körkort nu." För någon sekund så stängde hjärnan ut allt annat som jag hållit på med eller tänkt på och jag sökte frebilt efter ett svar. Hjärnan arbetade på högvarv, bilder av folk flög runt i huvudet samtidigt som den sorterade upp dem i olika kategorier. Allt detta skedde under en och samma sekund, men sedan blev allt så klart. Jag överrumplades av en våg av stolthet, återigen pga. Jonna. Min kära vän Jonna Ahvander fick idag den 6 oktober körkort! Är så stolt och glad för hennes skull. Snacka om att vi ska leka taxi! Men måste tillägga att jag är lite sur över att jag inte fick reda på uppkörningen innan.



GRATTIS JONNA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback