ett riktigt gott skratt

2009-03-15 @ 20:09:37

Så var denna söndag över. Tanken var att det skulle bli kemiplugg, omformatering och en massa serier. Istället blev det en massa serier, lite sims och livets första körlektion.

Sitter just nu och lyssnar på Summer of 69. Kom och tänka på vad som sades för någon vecka sedan hemma hos Ivan. En kompis till dem, som jag träffat en gång tidigare, Bert heter han delade med sig av sitt liv. Han berättade hur han hade tolkat låten helt fel, vilket flera andra instämde att även de gjort, tillsammans med många andra bekanta. Men han berättade att han iskillnad från alla andra inte hade fattat det, utan sprang runt och sjöng om en sexdröm i ungefär 6 år. Under hela den låtens populärhetstid. Några minuter senare ifrågasatte någon smarting det hela. Bert erkände då att han lärde sig texten bara några veckor tidigare. Snacka om att han blev mobbad för det.


Ny vecka imorron, nya tag, right? Har bestämt mig för att denna vecka ska jag verkligen ta tag i allt. Både träning som skola. Ska börja med kemi och matte imorron, vilket det kommer bli varje dag i två veckor framöver eller så. Ska även köra lite situps, armhävningar och lek med små plats bollar varje dag, med joggningsrundor som avvärjning. Med eller utan bror får man se, vet inte riktigt om vågar springa med honom. Skulle troligen bli för pinsamt, han har lätt bättre kondition än mig.

Har förövrigt haft en konstant huvudvärk hela kvällen. Blir den inte bättre eller bestämmer sig för att utvecklas under natten så får man se hur det blir med morgondagen. Kan väl helt ärligt erkänna att jag inte är så pigg på att återvända till skolan. Känns som man knappt har haft någon helg, eftersom inget egentligen har blivit gjort.

Aja, nog med klagandet. Ska väl underhålla några timmar nu innan det blir marsch pannkaka ner i sägen.  

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback