besviken

2009-03-14 @ 22:20:34


Nu har den största delen av aggressionen lagt sig. Vad ska man säga? Tyckte verkligen, verkligen synd om Måns när han fick tittarrösterna. Man såg i blicken och hela kroppshållningen hur besviken han blev.
Förutom att samma aggressionen och hat, om man nu vill kalla det för det, som kom förra året dök upp även i år, så är jag grymt lättad och glad över vinnarlåten. Ville verkligen inte att Ugglan skulle gå vidare. Inte för att den var så hemsk som jag tyckt hela tiden, ändrade faktiskt uppfattning lite grann om den efter dagens framträdande. Men den är fortfarande för hemsk för att skicka till Moskva. Skulle skämmas ihjäl om den eller det grekiska bidraget skulle representera Sverige.


Fram till tittarrösterna satt jag verkligen och mös i soffan. Iskillnad från alltid så har jag de senaste åren lyckats falla för några av favoritlåtarna. Vilket även var fallet ikväll. Så när de olika grupperna utspridda över hela landet delade ut sina poäng, då Måns fick höga, Down Finer och ugglan fick låga skrek och hoppade jag av lycka. Men som sagt, sen kom de dära äckliga tittarrösterna och Måns petades ner från en första till en fjärdeplats. Tyckte redan innan de delades ut att det en poänguppdelning som var hur korkad som helst. Låten som låg på sista plast, vilket också hade varit en hemskt pinsam representant, hade hur lätt som helst kunnat tagit sig till första plats om resten av poängen hade delats upp på ett passande sätt.


Som ni kanske märker är jag grymt besviken på hela skiten. Det som är ännu sjukare är att låten som vinner i Sverige brukar aldrig, aldrig slå i landet. Nej, det är tvåan - femmans sak att göra. Så kan man verkligen säga att rätt låt vinner? Dessutom kan man inte ens sjunga med den här låten som nu ska representera Sverige i Maj. Hela konceptet är hel skruvat och och konstigt. Så att SVT har förstört en svensk tradition och bra sak är inget snack. Nu vinner i stort sätt den artist som ställer till med störst show och sticker ut mest. Sen får artisten den stora äran att göra bort hela svenska folket i Eurovison songcontest.
Nej, besvikelsen och aggressionerna börjar nu komma tillbaka. Ska helst enkelt fokusera resten av kvällen på annat. Fan, jag som trodde att man faktiskt skulle gilla årets bidrag.

Aja, får väl glädjas åt att Arsenal vann med 4 - 0
//Jenny

Kommentarer
Postat av: joey

håller med som fan

2009-03-14 @ 23:11:48
Postat av: Carro

fyfan för vinnarlåten!!!

2009-03-15 @ 10:12:51
URL: http://jagecaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback