SMEKTA!

2009-01-06 @ 21:23:19

Har precis kommit hem efter en riktigt mysig dag.

Vaknade relativt tidigt med tanke på nattens händelser. Låg kvar i sängen och somnade om flera gånger innan jag vid tolv tiden ryckte upp mig och kravlade upp för att sedan återvända efter någon minut. Vid ett tiden satt man iaf i soffan i vardagsrummet och insåg att denna dag inte skulle kastas bort genom att vara hemma. Fick då iden att åka till Farsta eller skärholmen och inhandla nödvändigheter. Hoppade in i duschen och började sedan höra mig runt vilka som var upptagna och inte. Fick ett helt annat erbjudande utav Jonna, men vi beslöt oss ändå för att köra på mitt. Men kom sedan på efter ett tag att jag inte har något busskort, så den saken sket sig. Istället fick vi köras på hennes förslag.

Vi möttes vid ankdammen och började vandra mot badudden. Efter det blev det en vandring på isen som motsvarade ungefär halva magelungssjöns bredd. Kände mig som en riktigt våghals när jag tippade fram på isen medan Jonna glatt gled och studsade på den. Vi uppförde oss sedan precis som människor förväntar oss ungdomar att uppföra oss, vi genade över en helt okänd människas tomt medan ägaren satt i fönstret och bevakade oss. På vägen hem till Jonna kom vi på idén att åka och bowla. Så när vi kom hem till henne drog vi ihop ett gäng bestående utav 4 människor inkl. oss två.  Började sedan se på Transformers, en riktigt bra film. Föll lite grann för killen med efternamnet som ingen kunde uttala. Sedan bjöds det på pizza som middag.


Jennie anlände ungefär halv sex, tio minuter försent men inte fick hon någon utskällning för det heller. Vi begavs oss direkt till Gullmars där vi skulle spela. Efter en serie ledde Jonna överlägset, men något hände och sedan var jag själv helt plötsligt ikapp. Jennie, som innan påstått att hon var bäst på bowling hamnade långt efter och var inte ens med i medaljkampen. Ska säga att stunden där sjukt rolig. Förutom Jennie och Cindys förvirring, de trodde att det var discobowling, så rapade jag och Cindy lite grann, Jennie tappade sin "lyckonagel", en simpel och patetisk ursäkt, och Jonna slog fler striker än vad jag kan räkna. Det hände såklart en hel del mer, men vem orkar berätta om allt som sker när man umgås med dessa flickor? Skulle ta evigheter.
Efter bowlingen blev vi indragna på Gullmars kebab av Jennie. När man steg in där kände man verkligen fientlighet. I den lilla lokalen var det fullsmockat och så fort vi klev in vändes alla blickar mot oss. Stället var fullt med turkar, kurder eller vad det nu var. Jonna gissade på att de firade något bröllop. Fick med oss en mosad kycklingkebab (?) och en jävligt äcklig cola där ifrån och sedan var det bara raka vägen hem.  

Jonna klagade på min och Cindys ljudnivå på tunnelbanan men inte verkade vi bry oss det. När vi kom hem kollade vi klart på filmen och sedan tjafsade vi lite med Jennie innan jag kände att det var dags att röra mig hemåt. Vill se Zorro filmen som går nu och Jonna ville även lägga sig tidigt. Trots att hon tvivlade på att hon skulle somna så ville jag inte stå i hennes väg. Så sista dagen på lovet spenderades egentligen på bästa tänkbara sätt. Hoppas att det kommer dyka upp några bilder från Jonnas mobil snart någonstans.

Oj, nu blev det sådant lång inlägg igen. Det var ett tag sedan.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback