"of course"

2009-01-20 @ 17:11:04

Har nu kommit hem från skolan. Händerna stinker fortfarande kräfta, trots att man dränkt in dem med tvål. Dagen började med engelska. En riktigt onödig lektion eftersom den bara gick åt till att rätta texter, vilket vi inte gjorde. Vad man dock fick reda på var att Karolina har fått kärleksbrev från en viss person som hon inte visste namnet på. Lång rast och äcklig lunch, det är så denna termins tisdagar ser ut. Så trippen till Farsta för att äta mat verkar bli en rutin som kommer hållas hela våren.

Sedan var det matte, då jag och Karro jobbade på riktigt bra. Fick även höra en hel del bra låtar som hon lovade att skicka någon gång. Fick också reda på att jag har en kompis angående what difference does it make. Gladde mig även hela lektionen åt att även Johanna verkat hittat kärleken. Hon satt till och med en bild på sin älskling.

Sedan var det biologi. Hade skuldkänslor för Karro hela lektionen, men de försvann direkt efteråt. Fick arbeta med Johanna. Sa först att det var hon som skulle sköta skärande. Men efter att blivit tvingad att skära något av henne släppte jag inte den uppgiften. Dock blev man lite för entusiastisk, och började ha sönder saker vi skulle dissekera. Men roligt var det iaf. Är också väldigt glad över att jag aldrig har gillat kräftor, den lektionen skulle verkligen ha ändrat allt.  


Efter laborationen var det dags för den första radiojournalistik lektionen. Efter en powerwalk genom hela skolan sökandes efter rätt klassrum så fann vi det till slut. Känns som ämnet tas alldeles för seriöst av läraren. Men skönt iaf att vi kommer ha max 9 lektioner eftersom hon pluggar just nu. Dessutom verkade det vara rätt så trevliga människor i klassen, iaf de som jag fick arbeta med idag.

På bussen hem fick man syn på en mycket väl igenkännlig frisyr och färg på jackan, och visst var det Jonna. Så man fick lite sällskap två stationer. Under den korta tiden berättade hon om de tre missödena hon råkat ut för, varav ett hon nyss meddelade att hon har fixat. Bara Jonna skulle kunna komma med en sådan lösning. Väntar nu på att maten ska bli klar så man kan börja med samhällen sedan.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback