uncut & uncensored

2009-12-17 @ 11:29:14
För er som undrar så springer Cindy just nu runt med en massa burkar i ansiktet för att skydda sig från kyla. Jonna går runt i skolan och säger "Briing" till allt och alla, och jag har spenderat hela morgon genom att fasa tur och retur resa till skolan.

Jag älskar snöstormar, tycker det är jätte mysigt att sitta inomhus och titta ut medan man själv myser i vrämen. Eller vandra ute i den, om man är väl klädd och inte känner av kylan. Men den stormen som är nu tvivlar jag att någon på denna jord kan vandra i oberörd.
Gårdagens skoldag bestod av en enda lektion. Idrott. Det var faktiskt en rolig lektion, den roligaste hitills under terminen. Efter det var jag och Johanna tvunga att gå till centrum, ta ut pengar för att sedan vandra tillbaka till skolan, lämna pengarna och sedan vandra till bussen. På vägen fram och tillbaka fick vi se världens uppståndelse skapade av vad vi tror Edbo ungarna, men vid närmare eftertanke skulle det lika gärna kunna vara skogåsskolan. Hur som helst resulterade deras lilla dagsäventyr i två gripande av polisen.

12:16 klev man av tuben i skanstull. En minut senare än vad Jonna utlovat. Fick då en liten present i form av lypsyl. Fick sedan se ett kärt återseende i Jonnas väska och fasan inför det pinsamma talet överrumplade mig. Blev bjude på lunch av Jonna, efter det vandrade vi till henen skola där jag fick sitta med på internationell ekonomi lektionen innan svenskan skulle börja. Fick dessutom köpa biljetten till studentskivan, först av alla i henens klass! Trots att jag redan hade hört talet sju gånger innan Jonna ställde sig upp och höll då var tårarna nära att komma i slutet. Det var riktigt gulligt och jag är fortfarande rörd efter det, oavsett vad du säger.
Efter detta blev det en tur för att köpa Andreas julklapp. Sedan åkte vi hem till Jonna där vi egentligen skulle skriva hennes uppsats. Men istället blev det tv, kortspel, Twilight och sedan kortspel. Satt och asgarvade åt Twilight. Vilket troligen förstörde filmen för henne en hel del, men det fick hon helt enkelt ta.

Som tur var så rungde mor för ett tag sedan och sa att hon inte ville att jag skulle gå till skolan idag. Tydligen så är det totalt kaos i trafiken och en massa förseningar inom kommunaltrafiken väntas. Men Danne erbjöd isg att skjutsa mig, vilket jag annars hade tackat nej till. men vill verkligen veta hur det gick på matten så jag vet vad som ska göras på jullovet.
Ska avsluta detta inlägg nu, blev för långt för flera mil sedan.
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback