2-1

2009-08-29 @ 20:37:39

Jag säger som mamam sa, man kan inte säga att United vann direkt. Hur jag en skriver just nu så kommer jag låta jätte enögd, men det spelar ingen roll. För att vinna en match med 2-1 efter att ha fått en straff och ett själmålgjort av motståndarna kan inte känna som en riktig seger.
De två minuterna som Arshavin hade vid målet var helt omtumlande. Skrek mig nästan hes på ett ord precis innan eftersom jag verkligen tyckte att domaren blåste för straff, i nästa sekund klappar jag händerna alldeles för hårt av glädje vid 0-1 målet så det brände i dem en bra bit efteråt.


När andra halvlek sedan drog igång spelade Diaby hur bra helst och förstod inte hur det kunde hänga ihop eftersom det hade tagit mig en halvtimme att se honom på planen. Gallas spelade hela matchen precis som han ska spela, som en kung. Helt felfri. Sedan kom straffen och man ska väl inte säga så mycket om den, det var såklar straff, varesig Rooney föll lätt eller inte så var det straff. Självmålet är inte heller så mycket att säga om, fattar inte varför han ens är där och nickar som han gör. Men har ju själv varit i den situationen flera gånger och vet hur ologiskt allt känns efteråt. Tycker ändå att han ska ha stående ovationer som fortsätter matchen och kämpar på så bra som han gjorde, många har det väldigt att falla tillbaka, grubbla och bryta ihop efter något sådant. Men inte han och det krävs en hel del av en att orka med det.
Riktigt synd att RvP inte slog in 0-2 presic innan straffen. Men det var en hel del små saker som inte fungerade för Arsenal idag, likaså för United, men de fick iaf ett till mål.


Som jag sa tidigare så kan detta inte kännas som en riktig vinst för United. Helt ärligt så förtjänade inget av lagen att vinna, ett oavgjort resultat hade speglat matchen bäst. Vilket jag tror att många United fans håller med om eftersom jag idag inte fick sms eller andra meddelanden från dem, vilket jag alltid brukar. det gör mig riktigt förbannad, efterosm det visar ännu mer hur svårt de har att ta en förlust. Nu blir jag för sur igen.
Tycker också att det var helt uppenbart att efter Uniteds andra mål hur Arsenal hade kapaciten att kvittera, men saknade någon som kunde styra upp det. Någon som t.ex. Fabregas. Vilket gjorde mig helt stum av chock när de tog ut Denilson, för han är ändå den spelare som är mest lik Fabregas på det sättet.
Måste även tillägga att Wenger är så klockren.
Nej, nu har jag babblat på alldeles för länge om den här matchen.

//Jenny

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback