Tisdag 16 september 2008

2008-09-16 @ 15:40:26

Kom hem från den första riktiga skoldagen denna vecka för ett litet tag sedan.

Dagen började riktigt surt, hade verkligen ingen lust att gå upp imorse eftersom man var slut i precis hela kroppen och sinnet. Hittade inte heller stödstrumpan så istället fick man stressa ut till bussen med en värkande fot. Väl på bussen missade man Johanna totalt, det är verkligen läskigt hur lätt jag har att missa folk på morgonen. Satte mig istället bredvid Sofie och klagade över gårdagen.

Första lektionen var engelska och den lektionen gick mest åt för våran del att prata om fotboll och flumma till en väl känd berättelse. Så om de ska göra en ny version utav sagan om ringen så finner de Frodo och Gandalf i NVBE07, dvs. Karro och mig. Efter det var det rättskunskap, där vi mest gick igenom förra lektionens uppgift.


Matten var faktiskt riktigt rolig. Räknade faktiskt på bra ... för att vara mig. Kom även på ett jätte roligt skämt. Karro kom även med troligen årets diss som gavs till Johanna. Den var verkligen klockren.

Sista lektionen var biologi. Upptäckte då hur dum Annas kompis egentligen är, trots att hon går natur. Lektionen spenderades med Karro som satt och ritade på allt hon kom åt. Dvs. mina, Andrés och hennes händer, mitt sudd och min almanacka. Hur som helst hade vi roligt den lektionen. Slutade dock lite surt eftersom läraren blev sur och gav oss löftet att aldrig mer visa oss en film igen.

Ska nu slänga ihop en spelningslista och städa rummet. Far fyller år på fredag och det måste ju se fint ut när gästerna kommer. Efter det ska man tvätta handen (tack så mycket Karro), gå igenom almanackan (tack igen), och sedan börja med rättskunskapen. Sedan är det Champions league. :)

Ali <3 Bali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback