Gillar inte sammarbetsövningar.

2008-09-26 @ 15:19:55

Hockey igår var jätte kul. Fick en massa flashbacks från en tid som varade för länge sedan, dessutom fylldes man med en glädje som man bara kan uppleva om man heter Jenny och det handlar om hockey.

Skulle egentligen kunna skriva ett hur långt inlägg som helst om känslorna och glädjen som vällde fram när man satt där, men det skulle bara göra denna blogg ännu mindre intressant än vad den redan är.


Istället ska man som vanligt försöka sammanfatta denna dag kort. Kan börja med att säga att den var riktigt rolig. Blev mött på vägen till skolan utav Johanna. Hon saknade mig så mycket att hon inte kunde hålla sig tills jag kom till skolan. Första lektionen var kemi, en lektion som jag märkt är en av våra mest ambitiösaste. Fick en läxa som jag är tveksam till om jag kommer genomföra, ska hålla en kort sammanfattning om förra kemilektionen. Men är som sagt osäker på om jag kommer göra den, dels för att jag har så mycket annat och dels för att jag inte har aning om vad jag ska prata om.

Sedan hade vi lunch/räknepass. Men eftersom Lisa inte var där idag och vi inte hade någon närvaro så beslöt vi oss för att inte räkna någon matte idag, så busigt. Istället skulle Karro och Johanna leta efter sammarbetsövningar, men det slutade med att de började bråka och vägrade sedan prata eller titta på varandra. Så då bestämde vi oss för att vandra till centrum och köpa jordgubbar. Gick med de två dagisbarnen och stämningen var allt annat än bekväm när vi gick. När vi nästan var framme så lättade den och de började prata med varandra.



Eftersom jordgubbarna knappt ens en gång var röda beslöt vi oss för att köpa annat, det blev varsin glass och en loka päron för mig, trots att jag innan jag tog den insett att det var fredag och jag får dricka cola. Det börjar göras framsteg.

På vägen tillbaka till skolan stannade vi till i våran älskade lilla park där vi gungade ett tag och lekte sedan gladiatorerna. Haha, så jävla roligt vi hade där. På något sätt lyckades vi komma för sent till svenskan tio minuter. Men det var ingen större skada skedd.

Sista lektionen var kemilabb. Jag och Johanna satt för oss själva, bokstavligen, och Said blev tvungen att säga till oss att vara tysta.. tror vi, ingen av oss hörde vad han sa, men vi båda nickade ändå instämmande när han det till oss. På den lektionen lärde jag mig att allt som löses upp i vatten är strömledande och att Johanna påminner kusligt mycket om den dära korta, lilla, rödhåriga tjejen i särskolan.

Ska nu plugga en massa.

Ali<3Bali

Kommentarer
Postat av: Anonym

- NU ÄR DET FRÅGESTUND I BLOGGEN , VAR GÄRNA MED OCH STÄLL EN FRÅGA ;D HA DET BRA !

2008-09-26 @ 15:22:40
URL: http://merei.blogg.se/
Postat av: Marina

hockey e kul:)

2008-09-26 @ 15:25:14
URL: http://justmajsan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Karro = Fjortis :D

2008-10-02 @ 11:27:44
URL: http://jojjobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback