Koranen

2008-10-21 @ 15:40:46

Under de här två senaste dagarna har jag insett en sak, jag och Johanna har världens bästa humor! Den är så jävla underbar så den inte är sann, fast min är ju såklart lite bättre.

Dagen idag var ganska rolig. Engelskan kunde vi lika gärna ha skippat eftersom det knappt gjordes något på den. Sedan var det rättskunskap som gick fort.

Som vanligt var det fisk till mat och den var äckligare än vanligt. Mattelektionen gick riktigt bra, eftersom jag jobbade effektiv hela lektionen förut de tio sista minuterarna. Sedan hade vi biologi där man blev misshandlad.


När jag och Johanna väntade på bussen tjuvlyssnade på vi en konversation mellan två utländska killar. De pratade först om saker som jag inte brydde mig om, men när de nämnde fotboll blev jag plötsligt intresserad. Samtalet fortsatte sedan till att den ena av dem påstod att han brorsa, morsa, homie eller vad det nu var hade ett boxerpaket eller något sånt som gjorde att han kunde se alla matcher. Konversationen löd ungefär såhär sedan:



Kille 1: Svär.

Kille 2: Jag svär.
Kille 1: Svär på livet.
Kille 2: Jag svär på livet.
Kille 1: Svär på koranen.
Kille 2: Jag svär på koranen.  
Kille 1:
Palla.


Koranen? Blev tvungen att bita mig i läppen för att inte börja skratta. Vem svär på koranen?

När jag sedan klivit av bussen gick jag nästan och vinglade när jag gick hem. Måste sett ut som ett psykfall eftersom jag samtidigt gick och skrattade för mig själv. Det enda som fanns i huvudet, trots att jag ansträngde mig för att tänka på annat var det som vi pratat om på bussen.

Ska nu vila ett litet tag innan jag hoppar på matten.

Ali<3Bali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback