fysiksjuka

2008-11-09 @ 21:35:52

Har nu räknat fysik sedan andra perioden av hockeyn, dvs. sedan kvart i sju. Är helt chockad när jag tänker tillbaka på det. För det första att jag ens räknade något mer, för det andra för att jag räknade fram till kl. nio. Pluggar aldrig längre än till åtta, alla ork tar liksom slut då.

Pappa kom in i mitt rum under första pausen och frågade om jag skulle räkna något mer. Nej svarade jag lite tjurigt, tio minuter senare smög jag ut i köket och hämtade böckerna och slog mig sedan ner i mitt rum och började räkna. Måste säga att det var riktigt mysigt att sitta och räkna. Nu börjar jag själv nästan tro att jag har feber. Men grejen är den att jag räknade nästan igenom hela kapitel fem och det gick som ett rinnande vatten. Fysik är riktigt roligt... när man kan det.
Så förhoppningsvis klarar jag alla frågor från kapitel fem och kan få ett G på onsdag.


Såg för en liten stund sedan något annat som gjorde mig glatt överraskad. En av mina favorit skådespelare är en stand-up komiker, och varje lördag går det ett program på ettan som han medverkar i. Pratar såklart om Chris Rock. Han är så rolig, man blir glad så fort man ser honom, och hans röst får en verkligen att le. Han är så söt.

Sitter nu och försöker bestämma mig för om jag ska se Supernatural eller inte. Med tanke på att kl. ändå snart är Supernatural så lär det inte bli något annat än att titta på det. Dessutom så har jag haft det väldigt svårt att hålla mig borta från tv:n när det gått. Hade till och med svårt när Fresh blood rullade.

Aja, nu är det väl slutbabblat.

// Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback