Engelska läxa

2008-11-19 @ 18:16:42

Har nu ätit och gjort engelskan. Tänkte för en gångs skull vara duktig och göra den. Men när man slog upp sidan som uppgiften fanns på ångrade man sig på direkten. Den var hur lång som helst, hur tråkig och jobbig som helst. Så beslöt mig för att strunta i den. Men efter peppande och några örfilar från Caroline så beslöt jag mig för att försöka göra den. Så nu efter två genomläsningar av texten så har jag lyckats pressa in 6 ord utav 33. Hur bra är man på engelska egentligen?

Fryser som en idiot så ska snart värma lite choklad, vispa grädde och sedan börja läsa. Senare ikväll är det ju dessutom fotboll. : )


De som känner mig vet hur besatt jag var av Prison break för något år sedan. Att missa ett Prison break avsnitt var ungefär samma sak som att begå självmord eller spela hockey i NHL, det fanns inte i tankarna. Vilket gör mig väldigt förvånad och chockerad över hur lite jag bryr mig om det nu för tiden. Har nu två måndag i rad slagit på tv:n ungefär tjugo över tio och upptäckt av en slump att Prison break går. I måndags bytte jag till och med kanal efter att ha sett två minuter av det. Med andra ord, den serien är verkligen helt pajad.


Ska nu göra läxan med Johanna, kommer ju iaf gå lite bättre då. : )

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback