57 Celsius

2008-11-17 @ 17:18:57

Dagen som började riktigt bra utspelade sig inte fullt så bra.

Dagen inleddes med lite avslappning och balladdans på svenskan, sedan delas en ny uppgift ut. Ganska roligt och annorlunda måste jag säga. Sedan var det dags för mänk, där man kom undan lindrigt trots man bara läst första stycket i boken som skulle varit utläst tills idag. Kemi efter, vilket var ganska okej. Förstod det mesta. Lärde mig även något nytt idag. Enligt Saied har vi 57 Celsius som kroppstemperatur.


Lunchen var helt okej, enligt mig. Den bestod utav lapkojs. Efter det har vi fysik, där Lars-Olof total chockade alla genom att börja lektionen med frasen "Jag har rättat proven". Tanken att man skulle få tillbaka proven med 0 rätt slog mig och jag började förbereda mig för det värsta när han sa att gränsen för G var 12. Kom ihåg ångesten som vällde fram när jag lämnade in provet, försökte sedan förtränga det och blicka framåt. Men när man blev uppropad idag och fick provet i handen så lättade minst 12 ton från en. Finns nästan ingen underbarare känsla än den lättnanden man känner när man får utdelning för något man verkligen kämpat för. För det har jag verkligen, och när man såg siffrorna 12/33 på pappret var det svårt att hålla tillbaka leendet.


Efter fysiken var det en lång samhälles lektion som var lite intressant vid vissa tillfällen. Sedan var det ett matteprov som nästan inte höll på att bli av. När halva klassen samlats inne i klassrummet sa Sara efter 5 minuter att hon inte fått något prov från Lisa. Lyckligtvis så gick Lisa förbi någon minut senare och fick avslöja att hon totalt glömt bort det. Det var bara att springa iväg till arbetsrummet och hämta proven. Så tio minuter senare fick vi dem, och efter ytterligare 40 minuter lämnade jag rummet. Ganska nöjd med vissa frågor, men riktigt irriterad på andra.

På vägen hem stannade inte heller busschauffören vid min hållplats så fick åka en till och sedan gå biten hem. Vilket inte alls var lyckat eftersom jag igår inte smörjde in kinderna. Så när man kom hem var de helt illröda, vilket är orsaken till varför jag inte orkar läsa någon KKT idag. Funderar på att istället börja läsa boken Mengmei He rekommenderade och ta KKT på onsdag.  

Shit, blev ett riktigt långt inlägg. Aja, hoppas någon iaf inte somnade efter de första raderna.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback