"och vem är du?"

2008-03-11 @ 15:37:06

Kom precis hem från skolan och det känns som jag har hundra saker att berätta, som vanligt. Men ska föröska korta ner eftersom jag börjar tröttna på långa inlägg.

Helt ärtligt så vet jag inte vad som hänt med oss de senaste veckorna. Känns om det bara är flumm i skolan, på ett positivt sätt. Det är så otroligt mycket skratt hela tiden och det tar aldrig slut.
Mickis, när du lärt känna mig lite bättre så kommer du inse att jag är så långt ifrån kristen man kan komma när det gäller det vi pratade om idag i matsalen.

Dagens absoluta höjdpunkt var debatten som varade under mattelektionen. Det var nämligen protester idag mot elevrådet och valet av det nya elevrådet och eftersom det gick så pass långt så vill elevrådet ha ett sorts infomöte för alla som ville höra. Men det slutade med en riktigt rolig debatt. Elevrådet blev så ägda och ställda som man kan bli och hundra gånger om.
Allra skönaste var när Mingis bror yttrade sig för första gången. Det var då mot elevrådsordföranden.

Kille: "Har ni något bevis på det? Har ni någon lärare som kan säga att det stämmer?"
Ordförande: "Jag säger det""
Mengxiao: "och vem är du?"

Jag tror att jag och Micham har fått en ny idol. Hahaha.
Är riktigt glad över att jag föll för Micham's ledsamma blick när hon skulle vandra iväg ensam mot debatten.

Som vanligt några bilder från dagen.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback