Ett besök på vreten.

2008-03-05 @ 18:21:01

Ja, idag var det vad man kan kalla en kort dag i skolan.

Första lektionen började kvart i ett då hade vi svenska i 55 minuter. Lyssnade bara på tal som några i klassen höll. Sedan bestämde vi ju också att vi ska sätta ihop en pjäs om Snövit.


Efter svenskan så var det dags för den dära underbara rasten på två timmar innan en sen fysiklektion. Efter en halvtimma så tröttnade vi på skolan och bestämde oss för att gå till Skogås centrum för att shoppa, det blev plåster för Challe och choklad för mig och Mingis. När vi väl var ville Anna hälsa på i Challe och hennes gamla skola, så när de begav sig dit så gick jag och Mingis till hennes gamla för att hälsa på.

Vet inte riktigt vad man ska säga om den skolan. Alla kollade snett på en när man gick där, men det skulle de garanterat göra i min också. Sen så gjorde Mingis bort sig riktigt ordentligt när hon inte kom ihåg vad henne lärare hette. Dessutom var det hennes klassföreståndare och en av de två lärarna som hon ville träffa.

På vägen tillbaka bestämde vi att nästa fysik-onsdag så ska vi besöka min gamla skola, vi får väl se hur det blir med det.


På fysiken så var det tråk som vanligt. Jag, Johanna och Mickis försökte roa oss med att spela Tennis/badminton med en meters linjaler och tejpbollar. Men det var mest de som försökte träffa bollen och jag fick sitta och låtsas vara beredd.

När det inte funkade så roade de sig med att kasta tejp/papper på mig och Natta, och kalla oss för kameler. Vad det roliga i det nu är.


Nu sitter man här hemma och vet att man egentligen borde plugga, men orkar verkligen. Har en cp läxa tills imorron, men det är bara några glosor så det brukar vara lätt att plugga in. Sedan har man engelska till fredag som är lite värre eftersom jag inte vet vad vi har för något i läxa.

Men men, det löser sig nog.

IBM, man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback