Dagen idag.

2008-03-06 @ 16:56:52

Orkade inte skriva något inlägg imorse, inte ens när man väl kommit till skolan och hade gott om tid på sig.

Ja, de två första lektionerna flöt på som vanligt. Förutom på svenskan så var det vad man kan kalla brottningsmatch om Johanna's mobil. Vi båda hade nämligen en bild på varandra som bakgrundsbild, men skillnaden var att jag har en fin medan Johanna hade en riktigt hemsk.
Efter svenskan så var det lite kamp om de igen och det slutade med att jag låste in mig på toaletten med hennes mobil och raderade varenda bild hon hade på mig. Efter det gjorde hon några desperata försök att ta en ny, men lyckades inte så bra.
Spanskan rullade på som vanligt, vi satt i datasalen hela lektionen och tråkade.

Sedan var det matte och jag jobbade på riktigt ordentligt, men stördes av Mickis frågande hela tiden "Har de svarat än?" Det var nämligen så att jag kom på en nys svordom och blev riktigt stolt över den upptäckten och ville dela med mig av den med min kära vän Karin. Men hon blev inte alls glad av någon konstig anledning och gav istället mobilen till sin kompis och lät honom svara på det. Han var inte alls trevlig på något sätt, han började direkt göra personliga påhopp. Läste då upp messet för Mickis och de andra man satt med och Mickis föll direkt för hans ordval och tjatade sig till döds om att hon skulle få svara. Vem kan säga nej till Mickis? Den blivande diktator.
Det hela slutade med att hon bad Karin att framföra sin önska om giftermål med den här personen.

Sedan var det fysik, som jag inte ens vill gå in på.
Efter det var latin som började ganska bra. Jag och Mickis gick för att köpa varsin läsk och hoppades på en sockerkick. Men när vi skulle köpa det så fanns ingen sprite så jag var tvungen att köpa sprite zero. Så när vi gick upp för trappan så slog det mig, jag hade köpt en Sprite zero, utan socker för att få en sockerkick ... lyckat.
Resten av lektionen bestod av en massa citat som Mickis var tvungen att skriva upp så hon skulle kunna ha något att skratta åt när hon kom hem.


På vägen till bussen pratade man med mongot som enligt henne själv psykade en kille på andra perrongen.
Och nu sitter man här, ska snart äta för att sedan plugga.

Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback