Varför oranget?

2008-06-13 @ 22:30:40

Sitter just nu och segar framför tv:n och fotbolls EM. Det är en riktigt spännande match, trots att Holland leder med 3-1. Jag tror att Holland kommer gå riktigt lång, och med långt menar jag en semifinal som sämst. De slog Italien utan något som helst problem egentligen och verkar ganska säkert ta hem den här matchen också. Dessutom har de en sådan stark startelva + avbytarbänk.

För att ändå fortsätta prata om Holland. Ställde både mig själv och pappa en liten fråga nyss. Hollands flagga ahr ju färgerna rött, vitt och blått. Men varför har de då orangea tröjor?  

Aja, ska inte låta detta förvandlas till en fotbollsblogg nu. Någon som jag tror de flesta av mina vänner redan anser. Men tro mig, hade jag velat ha en fotbollsblogg hade jag verklige levt ut med det. Nog pratat om det nu.


Van persie

Vet att jag ville skriva om något helt annat när jag började skriva inlägget... men har glömt vad det var. Får se om jag kommer på det senare ikväll. Om inte så ska jag väl passa på och säga God natt till er alla. GOD NATT!

Kim hälsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback