Gårdagen.

2008-07-31 @ 11:34:17

Det blev ingen mer uppdatering igår, var så extremt trött igår när jag väl kom hem så orkade verkligen.
Efter det senaste inlägget fick jag en sådan lust att bada. Så frågade Jonna om hon hade lust. Så hon, jag och Cindy styrde stegen mot badudden. Där kom vi fram till att många människor som inte bor i området, och inte har något att göra där, åker dit. Vilket vi alla tre stör oss på. Efter ett snabbt bad och lite solning kom ett gäng killar som simmade ut till bryggan där de började brottas med varandra typ. Jonna sa direkt med en riktigt Jonnaton "är det fortfarande så barnsliga". Efter ytterligare ett tag gick vi hem till Famlijen Blåbär, där man blev bjuden på sen lunch. Vi började även spela lite texas hold em. Eftersom vi inte hade några marker fick det bli det vi hade, dvs. cocktailpinnar. Efter ett tags spelande började saften göra sitt och Jonna tyckte nog inte att de dära killarna var så barnliga längre.
Sedan blev det strömavbrott, och jag ska inte gå in på Jonnas ilska. Men arg var hon iaf.


Vid sju var vi bortbjudna till kusinerna. Så jag lämnade Blåbärs huset när klockan slagit sju. Vi fick lite fika och sånt där och jag fick smaka på ett te, håll nu i hatten, jag gillade faktiskt det! Så mina förhoppningar om att falla för te kanske inte är helt omöjliga. Efter två timmar hos dem så kände jag av tröttheten. Den slog ner som en blixt från en klar himmel och helt plötsligt längtade jag bara hem till min underbara säng.
När vi äntligen kom hem spenderades en liten stund vid datorn. Precis lagom till att jag lyckats städa bort allt från sängen så drabbades vi av ett strömavbrott. Jävlar vad rädd jag blev. Sprang direkt in till mamma och pappa och började klaga och jämra mig. Men Danne kom upp efter bara någon minut och frågade om jag ville ha en korv. Så han och jag gick ut och grillade korv. Klockan var då ungefär tolv, och som jag hade haft planer på att somna tidigt hade pajjat totalt. Istället fick man sitta ute i kylan och lyssna på cp-grannarna när de tältade och skrek. Korven blev äntligen klar en halvtimme senare och så fort jag fått i mig den så sprang jag nästan upp och la mig i sängen. Slog på tv:n som vanligt och bad till gud att strömmen inte skulle gå innan jag somnat.



Ska väl äta frukost nu och så. Kim hälsar!

För er som undrar varför jag inte var med Anna, Mingis och Challe igår som planerat så var det just pga. sömnsvårigheterna natten innan. Var rädd för att jag skulle drabbas av grinighet, vilket jag med all säkerhet hade gjort. Så vi sköt fram planerna till idag, får se om det går bättre.

Kommentarer
Postat av: Camilla Aggeborn

Jag har bytt bloggadress och du hittar mig numera på www.myrrah.blogg.se

2008-07-31 @ 11:39:03
URL: http://myrrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback