I skolan

2008-02-07 @ 08:46:37
Kom som vanligt tidaigare än någon annan som man känner. Satte mig direkt vid datorn för att börja göra engelska läxan som ska vara klar imorron. Ska skriva en sammanfattning av två kapitel, ett som jag inte läst. Sedan ska jag typ analysera en av de "nya" människorna i boken. Usch, så tråkigt. Boken är sjukt tråkig och dessutom så får man ingen bild alls av någon förutom Lennie och George, men dem får vi inte skriva om.

Varför ska amn alltid få läsa tråkiga engelska böcker? Visserligen tror jag att jag bara läst typ tre stycken i hela mitt liv, och de har verkligen varit sämst. Varför kan man inte få läsa någon bok som är skrivern på samma sätt som triologin om Vallhall som Johanne Hildebrandt skrivit. De första två böcker kunde man ju knappt lägga ifrån sig. Varför tvinga oss att läsa tråkböcker? Man skulle arbeta så mycket bättre om man gillade boken man läste.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback