Vilken hemskt start på dagen.

2008-12-05 @ 10:03:54

Det här är verkligen inte min dag. Började redan inatt då jag förberedde mig inför en lång diskussion med Karin. Men eftersom det var ganska sent beslöt vi oss för att skjuta upp den. Tänkte också sova med ljudet på inatt på mobilen, eftersom den är som den är och inte ringer annars om jag inte ställer om larmet varje dag. Så runt tolv, precis när jag höll på att somna fick man sms. Svarade och en konversation inleddes. Greps då av en blackout och stängde av ljudet.

När man sedan vaknade imorse och tittade på mobilen var det tio minuter innan den skulle börja ringa. Vad bra då får jag sova lite tänkte jag och somnade om. Somnade om och vaknade sedan igen, utan att ljudet tjöt. Kunde utan att titta på mobilen konstatera att det gått alldeles för lång tid, och visst hade det gjort det. Två timmar senare, hade missat bussen med fem minuter och skulle börja om en halvtimme, då bestämde sig lilla Jenny för att vakna. Greps av panik, men bestämde mig för att strunta i kemin och komma till matten istället. Efter lite velande fram och tillbaka var det så det blev.


Lyckades även övertala Johanna att vi ska igenom kemin idag på håltimmen innan fysiken, istället för att göra de labbrapporter som skulle varit inne för två månader sedan. Hon är verkligen den lilla ängeln idag.
Ska även ha ett samtal sedan med Karin, som troligen kommer vara skönt, men något man helst undviker. Sen när man kommer hem efter en olagligt långt och tråkig dag är det dags för plugg. KKT, kemi och biologi är det man har och välja mellan idag.

Fick precis reda på att fysiken är inställd. Någon man annars skulle hoppa av lycka för. Men eftersom Johanna skulle gå igenom allt innan den lektionen grep paniken tag i mig igen. Vet inte vad det är med mig idag. Men snäll som den ungen är, ibland är hon verkligen underbar, så lovade hon att gå igenom den med mig ändå.

Så idag kommer man sluta halv två, tre timmar tidigare, och dessutom får en privatlärare i kemi.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback