Torsdagen avklarad.

2008-08-28 @ 15:58:18

Äntligen hemma efter en dag i skolan. Okej, så hemsk var den inte.

Dagen började med rättkunskap. Satt med Charlotte, Anna och Karro, höll på att hungra ihjäl! Efter der var det biologi, hade en genomgång och fick sedan en uppgift som ska vara klar tills på tisdag. Blä! Efter det var det lunch, ingen god mat på något sätt. Sedan fick jag, Johanna och Mengmei följa med Karro ut och röka, för vi är så snälla, eller inte, det dära en tolkningsfråga. Vi tre övriga icke-rökare och smarta flickor satt istället och smaska i oss det som var kvar från våran kladdkaka. Vi beslöt att efter engelskan gå och köpa en till.

Engelskan flöt på och gick förvånansvärt snabbt för att vara det ämnet. Så innan samhälle gick jag, Karro, Johanna och Hamrin som det istället fick bli, när Mingis sprang iväg på annat äventyr, till centrum.

Karro bjöd på kladdkaka och jag på drickan som blev LOKA päron. Vi tog en sväng till en lekpark där vi åt vårat mellis under en hel del skratt. Sedan började vi leka i lekparken.



Leken gick sedan kanske lite till överstyr när det hela slutade med att Johanna på något oförklarligt sätt fick lite mindre än en halv LOKA päron flaska över sig. Hon var inte glad på något sätt och beskyllde sedan mig och Hamrin för incidenten. Nu påstår hon att hon även ska hämnas på oss. Haha, vi hade lite roligt åt Johanna hennes problem.

Samhälles lektionen gick snabbt av två anledningar, för det första var det ganska intressant. För det andra misstog Lene sig och trodde vi slutade en kvart tidigare. Så jag och Johanna hann med en tidigare buss än planerat. På bussen blev det inte lika mycket prat som innan. När man klivit av bussen blev man tvungen att plocka upp mobilen och varna henne om den äckla gubben som satt vid dörren och sa hej då.

Ska nu försöka samla mig till nästa inlägg som ska tillägnas Challes katt, Svenne.

Ali <3 Bali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback