Mysig kväll igår.

2008-08-19 @ 12:44:05


Den bästa uppfinningen någonsin är utan tvekan värmekudde! Jag vet inte hur många gånger den lilla havrefyllda kudden har räddat min dag/natt. Helt galet underbar!





Åkte till Skärholmen igår som sagt med mor. Vet att jag talat väl om det stället den senaste tiden men igår vet jag fan varför egentligen. Till och börja med när i kom det så var centrumet fullt med utlänningar. Inte för att jag har något emot den utländska befolkningen, oj vilka fina ord jag kan använda ibland. Men när jag nästan är den enda svensken på ett område, vilket inte händer ofta, så känner jag mig utstrirrad och det känns som alla går runt tittar på mig och tänker: "vad fan gör hon här?"

Sedan blev inte bättre när man skulle vara snäll mot mamma och hämta en annan storlek på ett plagg hon provade. Att jag alltid har varit lite paranoid i vissa situationer är något jag inte nekar till, och inte har det blivit bättre efter händelsen som skedde förra året. När jag stod och letade efter rätt storlek så dök det upp två utländska män , börjar du skratta nu Jonna? några meter bakom mig. De började snacka på deras språk och jag fick direkt en obehaglig känsla, men lugnade ner mig när jag att de gick med en liten kille på drygt sju år. När jag sedan vände mig om så såg jag att den ena hade ett äckligt smile som täckte nästan hela ansiktet. När jag passerade dem på drygt 1½ meters avstånd vände han sig om och tittade på mig med sina äckliga ögon och sa "hej". Självklart så passerade jag dem utan att svara, gav dem inte ens en blick utan låtsades leva i min lilla egna värld utan sådana människor.



Efter skärholmen var det raka vägen hem till Jonna. Hemma hos Familjen Blåbär var huset tomt och man bemöttes av en Jonna som inte alls var klädd för ett möte mig. Men eftersom jag är så snäll så förlät jag henne. På menyn för Jonnas del var det pannkakor, vattenmelon, cola, grillchips och gräddfil. Min var likadan förutom pannkakorna. Det blev två filmer, Iron man och Horton. Bägge två var sjukt bra! Iron man var mycket roligare än förväntat. Älskade slutet och hans robot med brandsläckaren var bara för söt! Horton, den var bara så skön! Jävlar vad man garvade igår.

Vi kom även fram till att jag och Jonna borde göra egna filmer, eftersom jag har fantasin och Jonnas story samt de roliga tvisterna. Så vi ska påbörja projektet Iron man 4, eftersom vi redan listat ut tvåan och trean.

Efter filmerna blev det lite fyra-i-rad på blip. Kan säga att vi två nästan skrämde mig, jävlar vad man kan tävlingsinriktad. Sedan startade Jonna Djungelboken 3, men eftersom Danne skulle hämta mig och han jobbar nu för tiden så blev jag tvungen att åka hem. Kände även hur tröttheten började smyga på en. Dessutom började det bli lite obehagligt när man råkade se ett av Jonnas många mord. Man tor man känner en vän, men rätt som det är inser man att hon är en seriemördare.


När man väl kom hem var ryggontet värre än någonsin, vilket det fortfarande är.

Kan iaf glädjas mig åt att Karin började skolan idag, HAHA! Själv börjar man på måndag. : )

Det slog mig nu att otroligt nog så somnade inte Jonna igår, trots att vi tittade på film. HERREGUD! Någon gör framsteg.
Ali <3 Bali

Kommentarer
Postat av: Jonna Ahvander

Jag garvade mera i slutet när du skrev "herregud" någon gör framsteg ;)

2008-08-20 @ 16:11:33
URL: http://ahvanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback