En måndag eftermiddags tankar.

2007-11-19 @ 16:47:08

Nu är det så att Jenny är på skrivahumör. Innan jag börjar babbla på så ska jag varna alla för att detta kan bli ett långt inlägg.


Ska väl börja med att berätta om filmen jag såg i helgen, Pirates of the caribbean - at the worlds end. Den var så fruktansvärt dålig. Satt hela filmen och bara väntade på att den skulle börja. Dom försökte bara överträffa de två övriga filmerna, med både skämt och handling. Det var så dåligt. Skämten var inte ens kul, förutom några få. Handlingen var bara krånglig och svår att förstå, sen var det en massa sjuka scener som man inte ens förstod. Scener som dom kunde ha klippt bort.
Slutet då, det var så konstigt så det vill man knappt prata om. Det var bara fel, helt fel.
Jag såg typ kulisserna bakom Pirates of the caribbean - at the worlds end, eller vad man nu ska kalla det i torsdags när jag var hos Rohie. Dom snackade om filmen som den vore mycket bättre än de övriga två filmerna. De visade även klipp som var rätt så roliga och hade säkert varit jätte roliga om man sett det som skett innan. Den verkade helt enkelt fantastisk. Sen såg man filmen, skämten som man hade sett någon dag innan var inte ens roliga. Att jag redan hade sett dom förstörde det roliga. Det är väl jävligt klantigt att visa i stort sätt alla skämt i syfte för att få folk att vilja se filmen, för den blev sedan helt förstörd. Varför inte istället bara välja ut kanske tre-fyra skämt och sedan spännande scener som får en att undra varför det hände och vad som kommer hända efter det?

Nej, den var verkligen en besvikelse. Det positiva var iaf att i slutet av filmen så fanns det en scen som fick en att tro att det kommer komma en till film. Trodde det redan innan, men det kändes nästan som man fick det bekräftat. Hoppas verkligen att det kommer en till och att den är minst lika bra som ettan eller tvåan.


Sedan ska man såklart nämna fotbollsmatchen i lördags. Kan ju börja med att säga att redan när man fick reda på att varken Elmander eller Linderoth skulle spela och att Allbäck inte var med i startelvan så insåg jag iaf att det var kört. Ännu värre blev det ju när jag kom på att Francesc Fabregas spelar i Spanien.

Man kan ju inte förvänta sig så mycket mer av Sverige när dom möter Spanien borta, dom ska ju egentligen inte slå Spanien överhuvudtaget. Varken hemma eller borta. Hemma spelade de underbar fotboll, men det är såklart att Spanien är revansch efter den förnedrande matchen och såklart att dom ännu mer taggade om det är på hemma plan.

Sen blir jag så jäkla sur på folk som hyllar Zlatan, ofta riktar jag min ilska mot honom. Men helt ärligt, han är bra.. han kan göra otroliga saker med bollen som ingen annan svensk och väldigt få andra i världen kan. Men han visar det aldrig i landslaget. De gör mig så arg när folk klagar på alla andra och hyllar Zlatan, för han lyckas inte heller. Han har inte lyckats i landslaget på flera år, och man kan inte skylla på att han måste få passningar ifrån andra. Om man är en fotbolls spelare på den nivån som han är på så måste man ju för fan kunna fixa lägen själv. Man kan inte vara en jävla diva som alla får honom att framstå som när dom säger så. Titta på Allbäck, han fixar säkert 30 chanser varje landskamp nästan helt själv, men han bränner dom alla också. Inte för att jag menar att det är bra. Men Zlatan kan göra mål, han måste bara lära sig att fixa chanserna själv och inte få allt serverat på ett silverfat. Usch allt snack om Zlatan gör mig verkligen frustrerad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Zlatan

2007-11-21 @ 20:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback