En dag med Jonna.

2007-12-20 @ 20:56:06
Kom precis hem ifrån Jonna, sa ju att jag inte skulle vara hemma innan åtta. Måste skriva lite om min dag är för rädd för Jonna's utbrott som annars kommer drabba mig.

Dagen började med att man hade samling i skolan. Johan Järver höll ett tal om terminen och hur mysiga hans mänkgrupp är. Lars-Olof var då så klart tvungen att försöka att hålla ett minst lika bra tal, med betoning på försökte. Sedan var det julkkonsert i matsalen. Rektorn höll som vanligt ett långt tal om helt oväsentliga saker. Sedan var det bara att bege sig till farsta för att möta Jonna. Jonna som alltid är snäll liten flicka var inte i skolan för att hon skulle kunna åka till farsta med mig. Något som både uppskattades och kändes fel.

Målet var att hitta kläder till mig att ha på mig på julafton. När man väl kom till farsta så insåg jag att Jonna är den värsta personen man kan leta efter kläder med. För hon tvingar en att prova varenda litet plagg man tittar på. Sedan slänger hon med en massa andra plagg. Men hon är samtidigt den allra bästa.
Om man känner Jonna väl så vet man att hon alltid har kameran i sin inneficka, och idag var inte en sådan dag då hon hade glömt den. Nej då, den hade hon med sig och som vanligt lyckades hon dra upp den vid de tillfällena som det passar sig allra minst vid. Hon drog upp den när vi satt och åt för att ta kort på en ätande Jenny och sedan stack hon in den i omklädningsrummet när jag bytte om. Hur som helst så slutade det hela med att jag hittade något och Jonna lyckades köpa julklappar till i stort sätt alla.
Efter farsta åkte vi hem till mig för att hämta mitt arbete om Australien för att hjälpa Jonna. Var ju skyldig henne en tjänst eftersom hon åkte med mig. Vi åkte sedan hem till henne. Så fort vi hade kommit innanför dörren så körde hon iväg Cindy, bokstavligen! Hon tvingade ut henne på en prommenad med Jali, som resulterade med Cindy*s livsäventyr. Ska bara säga att någonstans på vägen runt sjön svängde hon fel och hamnade mellan två granar för att sedan dyka upp på en välkänd väg åt andra hållet än vad hon började gå mot. Detta lilla äventyr tog en timma och fyrtio minuter, dessutom höll hon även på att frysa ihjäl. 
Sedan kom Kalle, och efter han kom pappa och hämtade mig. Då åkte vi och köpte julgarn.
 
Så dagen slutade lyckligt, förutom atta Anabola blev väldigt sårad när Jonna hela tiden lekte med henne känslor. Men det hela vägdes upp när Lisa stickade klart sin halsduk. 
Detta blev ett långt och "mysigt" inlägg. Ska nu lägga in en bild precis om Jonna önskade.  

image27
Här är virrpannan man spenderade dagen med, älskar dig gumman.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback