Igår var det fredag, idag är det fredag igen

2011-06-24 @ 11:49:06

När Cindy och jag började planerade för vår resa var vi båda helt inställda på Spanien och dess varma klimat. Personligen såg jag framför mig en oslagbar trio bestående utav mig, Cindy och Fabbe i hans hemland. Ju mer tiden gick ju klarare blev det att Spanien inte skulle bli av och visst fanns det en vis besvikelse. Men efter att biljetterna bokades igår till Turkiet känns det både pirrigt och riktigt härligt. Så underbar, en hel vecka i ett soligt sommarland. Dessutom min allra första solsemester. Har fått strikta orders om att aldrig lämna parasollet och dess skugga, om vi nu inte ska ta oss ett dopp i det blå. Vad som inte är lika kul är att få ett telefonsamtal från Cindy mitt i natten där hon är fly förbannad för betalningen inte fungerar. Inget att rekommenderas, dels för att man väcks och störs i uppladdningen inför sömnen och des för att Cindy är verkligen hemsk när det kommer till sådana stressfyllda och jobbiga samtal. Ena sekunden svär hon och fördömer resbolaget, sedan tystnad i 30 sekunder för att klaga lite på banken, 30 sekunders tystnad och sedan börjar hon skrika och svära som en idiot pga. en liten mygga.

 

Enligt Jonna var det inte okej att ta sovmorgon idag eftersom man skulle vara full redan innan klockan tolv. Själv struntade jag i det. Efter min och Cindys väldigt ansträngande dag då vi jobbade, hängde på låset både utanför Willys och Farsta centrum och slutligen försökte rädda mänskligheten tyckte jag att jag förtjänade en rejäl sovmorgon. Så har nu ganska nyligen klivit upp. Nu får man se vad denna midsommar har att erbjuda.
//Jenny

Kommentarer
Postat av: Lotta Bolund

Hej! vad kul din blogg är. lär definitivt läsa dina inlägg igen. :p Ha en kul dag :)

2011-06-28 @ 17:31:44
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback