Jag vet, alla vet, hela världen vet.

2008-05-16 @ 15:33:56

image189

Sitter just och lyssnar på Get away med Brian McFadden. Känns skönt att vara hemma och göra det man ska.

Tänkte sammanfatta gårdagen/dagens tältning snabbt. Men med tanke på hur det är med mig och mitt skrivande ska jag varna för ett långt inlägg. Lovade ju Anna en bok om dessa timmar, men hoppas att ett inlägg räcker.


Gårdagen började med en massa skiftande förväntningar, allt ifrån positiva till negativa. Det kom även en hel del tveksamheter från Anna och var faktiskt rädd för att Anna inte skulle åka ett tag. Men hon följde med, som tur var. När vi äntligen kom fram, och jag var helt död i min arm eftersom min väska vägde ton, fick vi reda på tält grupperna. Det var jag, Anna, Karro, Sinem, Aho, Mickis, Andreas, Tess och Emelie i tält nummer ett. Med andra ord, det kunde inte ha varit bättre.

Första uppgiften var att montera ihop tältet. Vilket fungerade bra för oss, tills vi kom halvvägs. Vi upptäckte då att vi vänt hela tältet ut och in, så det var bara att börja om igen.


Efter uppsättningen av bostäderna så var det dags för middag. Den bestod av korv med bröd, potatissallad, bulle och mashmallows.

Efter maten blev det en massa olika lekar och tre kamper. Vilket var rätt så roligt. Det roligaste var när vi körde en variant av doppboll. Hamnade i skönaste laget.

Vid kvart över åtta var allt klart och vi fick vandra runt som vi ville. Efter kanske 20 minuter började det regna så hela tältgruppen kröp in i tältet och försökte sysselsätta oss. Efter ett tag kom Elaine, Johanna, Sofie och Vanja så det blev högläsning ur Andreas bok då. Runt halv tolv gick hälften av gruppen till sängs.


Kan börja med att säga att det var verkligen svinkallt när vi läste boken. Men när man sedan kröp ner i sovsäcken för att sova försvann all kyla... tills man vaknade igen vid halv tre.

Trots att jag hade på mig dubble strumpor + raggsockor, långkalsonger, pyjamasbyxor, mjukisbyxor, underställströja, t-shirt, två tjocktröjor, mössa och vantar så tror jag att jag aldrig har fryst så mycket.


Vi tjugo i åtta vaknade alla i tältet och började göra sig i ordning för samlingen som  skulle vara halv nio. Vi kom då fram till att det hade regnat oavbrutet hela natten. Vilket var lite komiskt eftersom Filip hade sagt att det kanske skulle komma lite lite lite regn under natten.


Vid samlingen sades det att vi skulle packa ihop och åka tillbaka till skolan eftersom det inte var någon ide att ha sammanbets övningar ute i regnet.

Vägen tillbaka till skolan var lång och tröttsam. Hade inte känt av tröttheten innan, men den smög sakta fram under färde och tillslut längtade men bara efter sin säng.

När vi kom till skola sa Martin att vi skulle ha idrotts lektion (vi slapp pedleden), men troligen kommer nästan ingen gå på den lektionen som för övrigt började för en kvart sedan.


Det första jag gjorde när jag kom hem var precis som jag sa, bytte strumpor. Har sedan spenderat tiden i sängen. Gjorde i ordning en macka lite snabbt och min efterlängtade varma choklad och grädde. : )



image326

För att sammanfatta allt så ska kan jag säga att förutom värdet var det riktigt kul. Men om det nu inte hade varit för vädret så hade vi kommit hem ungefär nu, så med allt negativt medföljer något positivt. Gäller bara att avgöra vilket som väger mest.

Dessutom träffade man en hel del roliga filurer så, ja det var ju lyckat på sitt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback