Andra världskriget är lite roligt.

2008-03-04 @ 18:27:57

Så nu har man läst de sidorna i Mannen utan öde som vi ska ha läst tills på tisdag. Skulle ha gjort engelskan efter maten, men insåg då att jag inte kom ihåg vad vi skulle göra så det får bli imorron. Så istället har jag nu börjat med historian, men det går inte så bra. Har nämligen inte de punkter som vi ska ha med i den hemma. Så jag vet bara på ett ungefär vad det är man ska skriva om, och det är ingen bra situation om man ska skriva en fördjupning om den franska revolutionen.


Mannen utan öde, vad ska man säga om den boken? Den är rätt så bra. Den versionen som vi läser får en iaf att skratta. Eller jag och Mickis skrattar iaf åt den, haha cp ön.

Den är skriven på bebis språk. Jag lovar en dag kommer IV-klassen komma och fråga efter den och då kommer de få reda på att NV-ettorna har tagit mer än hälften av böckerna.


Utdrag:

-  Vill du följa med hem och titta på mina akvariefiskar?


HAHA, Vilken raggningsreplik.


Skyddsrummet låg i källaren.
Där fanns också mörka gångar.
Jag och Anna-Maria gick in i
en av de mörka källargångarna.
Plötsligt exploderade en bomb i närheten.
Anna-Maria började darra i hela kroppen.


Det var ett stycke. Boken handlar om en tragisk händelse, och ändå skrattar man som det vore ett helt nytt vänner avsnitt.

  

Nej, nu ska jag återgå till uppsatsen och göra så mycket som jag kan. Sedan ska man plugga cp.

Sen är det fotboll. LYCKA!

IBM, man.
Kommentarer
Postat av: Mickis

Hahahah jaa! Fan va hemskt egentligen, han har skrivit ur sitt eget minne och av egna erfarenheter och vi GARVAR åt det.

Imorgon får du smisk.

2008-03-04 @ 20:22:16
URL: http://michams.blogg.se
Postat av: Jenny

Men det gäller att se allt från olika perspektiv ;)

2008-03-04 @ 22:53:36
URL: http://jennhe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback