Jag spelar Kickerstar!

2011-06-27 @ 22:36:44

Ytterligare en händelserikdag. Under dagtid känns det hela ganska lugnt, men när klockan passerat tio som den gjort nu börjar jag alltid fundera på hur tiden har kunnat gå så fort. Har i stort sett varit upptagen och haft aktiviteter hela dagarna sedan två veckor tillbaka. Jag som trodde att man skulle kunna slappa och slacka när skolan var över, men icke sa Nicke. Visserligen klagar jag inte, med undantag från den kassa sömnen man får på vardagarna. Somnade inatt med ett leende på läpparna och vaknade upp med illamående. Riktigt härligt måste jag säga.

 

Att jobba ute är väl härligt, det bjuder på en mängd privilegier såsom frisk luft och motion. Vid dåligt väder blir det även korta dagar. Men vad som är det allra värsta, vilket verkligen suger hästkorvballe, som för övrigt var ett ord som tydligen finns med i min word-ordbok, är när det är varmt väder. Det blir verkligen oumbärligt att jobba när solen ligger på, och speciellt när det är så varmt som det var idag. Var helt slut i hela kroppen när man kom hem. Dock var det inte så mycket man kunde göra än att hoppa in i duschen och verkligen njuta av den känslan – som för övrigt är obeskrivlig – och sedan iväg för att vaccinera sig. Nästan meddetsamma att jag anlänt hem blev jag upplockad av systrarna AH då det var mat som stod på agendan. Var så modig idag så jag provade på något sådant exotisk som friterad fläskfilé. En massa pluspoäng till mig. Nu sitter man här och kollar på Sherlock Holmes, har egentligen en mängd olika helt ointressanta saker att skriva om, men låter det förbli osagt.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback